Audi S3: Her er nye Audi S3 - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
57 bilder i galleri
Her er nye Audi S3
De som er på jakt etter en kompakt spreking i premium-segmentet får et nytt alternativ når Audi nå lanserer S3 i to karosseriformer.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

I løpet av våren ble vi presentert for en ny generasjon A3, først som kombikupe og deretter som sportslig sedan

Nå viser Audi variantene som appellerer til dem som ønsker seg noe sprekere, men som ikke ønsker å bruke altfor mye penger på bil.

Audi S3 får 2-liters twin turbomotorer med 310 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Begge modellen gjør null til hundre på kjappe 4,8 sekunder og har en elektronisk sperret toppfart på 250 km/t.

Standard girkasse er 7-trinns DSG og kreftene fordeles til alle fire hjul gjennom Audis velkjente quattro-system.

S3-modellene leveres som standard med sportsunderstell som reduserer bakkeklaringen med 15 mm. Et justerbart dempersystem kan bestilles som ekstrautstyr.

Standard felgutrustning er 18-tommere, mens 19-tommere står på listen over ekstrautstyr. Bremsene står i stil med bilens ytelser med ventilerte skiver og sortlakkerte calipere.

S3 sedan har en diskret hekkspoiler på koffertlokket mens denne på Sportback er plassert øverst på bakluka. Begge modeller har fire enderør, og via Audi Select-systemet kan man styre graden av godlåt.

Infotainment-systemet består av en 10,1-tommers skjerm mens en 10,25-tommer (12,3 tommer som ekstrautstyr) erstatter de konvensjonelle instrumentene. Detaljer i aluminium eller karbonfiber kan bestilles for å foredle interiøret.

Nye S3 lanseres i begrenset opplag med to spesielle lakkfarger – Python Yellow og Tango Red.

Direkte konkurrenter til nye S3 er BMW 235i Gran Coupé og Mercedes-AMG A35  / CLA35.

Siden vil det også komme en enda mer potent RS3, men mest interessant for norske kunder er nok at nye A3 snart lanseres som ladbar hybrid. Med brukbar rekkevidde vil A3 TFSIe trolig finne en del kunder i Norge, slik forgjengeren A3 e-tron har gjort de siste seks årene

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: