-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjapp Panamera på Nordsløyfa
Snart kommer en fornyet Panamera, og den blir vesentlig kjappere enn forgjengeren. Her får du videobevis.
Porsche skal snart lansere en oppdatert Panamera, men nylig var de på Nordsløyfa med en litt kamuflert bil for å sjekke hvordan den taklet den 20,832 kilometer lange banen kjent som Det Grønne Helvete.
Bilen ble kjørt av testfører Lars Kern, og han klokket inn en rundetid på 7 minutter og 29,81 sekunder – en forbedring på hele 13 sekunder sammenlignet med forgjengeren. Ifølge Porsche er tiden bekreftet som ny rekord i kategorien «executive cars» - hva nå det innebærer.
Nå sier ikke Porsche direkte hvilken variant av Panamera de brukte, men i videoen avslører de at bilen har 630 hester, 50 mer enn forgjengeren, og da skjønner vi det dreier seg om en Panamera Turbo S.
Bilen var utstyrt med racingstol og veltebur, men var ellers identisk med produksjonsutgaven. Dekkene var såkalte «gateslicks» av typen Michelin Pilot Sport Cup 2 utviklet spesielt for Panamera, og Porsche sier disse skal tilbys som ekstrautstyr til Panamera.
– Forbedringene som er gjort med chassis og motor i nye Panamera var godt merkbare på banen som regnes som verdens mest krevende, sier Lars Kern.
Han sier det elektromekaniske stabiliseringssystemet gjør bilen vesentlig mer kjørbar i de mest humpete seksjonene.
– Jeg oppnådde hastigheter i kurvene som ikke hadde vært mulige i forrige versjon av Panamera, konstaterer Kern.
– Panamera har alltid vært en eksklusiv touring sedan og samtidig en ekte sportsbil. I den nye modellen har vi perfeksjonert disse egenskapene ytterligere, sier Thomas Frimuth som er visepresident for Product Line Panamera.
Rekorden ble satt på en dag med lufttemperatur på 22 grader mens asfalten holdt 34 grader.
I 2016 satte Lars Kern en rundetid på 7:38,46 med en Panamera Turbo, men den gang ble det kjørt en strekning som var rundt 200 meter kortere enn banen som benyttes i dag.
Bli med Lars Kern på hele den raske runden: