-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kina svarer Ram
Kinesiske Great Wall har en hyggelig pickup som heter Pao. De kjøper den i Australia, sammen med andre tradisjonelle Utes. Nå har imidlertid Great Wall bestemt seg for å melde seg på blant de tøffeste.
Black Bullet heter konseptbilen Great Wall har bygget på en av sine vanlige pickuper.
Det er ikke mye vanlig her – den ser nesten ut som om den nettopp har hatt suksess med sin helt egne krig i Gotham City mens Batman hadde tatt seg ferie på Mallorca.
Dette er mye mer enn en Ranger Raptor, i hvert fall på utsiden.
Først og fremst den svarte fargen på det hele, og super-size-me støtfangeren foran med oransje temaer som går igjen på racken over lasteplanet som er nesten like høy som dobbel-kabinen.
Aggressive terrenghjul og en opphengning som er løftet betraktelig i forhold til de normale P-bilene (Pao heter også Poer her og der) forteller om skikkelige offroad-muligheter.
Og for å være helt ærlig, jeg vet ikke en gang om den har firehjulsdrift!
Men jeg har sett spesifikasjoner for en Poer som forteller om en 2-liters firer, bensin eller diesel, nedtrimmet fra 147 til 120 kW (163 hk – for å øke momentet?) koblet til en åtte trinns ZF automat.
Det hørtes kanskje ikke veldig dirt track ut, men når vi har et spesielt karbonfiber panser med en ekstra power bulge på, innebygget winch og bullbar, snorkel, lys-list på taket og tauekroker over det hele, skal vi kanskje ikke glemme villmarken allikevel?
Styling gjør underverker.
Miljøet i forsetene er akkurat like tøft, selv om kremfargede sitteflater kanskje ikke er ideelt etter at du nettopp har slaktet og partert antilopen.
Eller sagt med andre ord: klart det er en drømmebil dette her. Med disse folkene viser at de er i stand til å opptre med ganske seriøse drømmer. Her ser de like mye i retning av Nissan Navara N-Trek Warrior som mot Ram 1500 TRX.
Ikke like stor oppsikt vakte den nye Cannon, som skal eksporteres til Australia neste år.
Det har vært Cannon-biler der før, men dette er en ny konstruksjon – og den som Black Bullet er basert på.
Men poenget med den spesielle kanonen på Beijing-utstillingen var at de hadde kastet ut forbrenningsmotoren og erstattet den med en elmotor på 150 kW og 300 Nm. Bortsett fra at det er snakk om 405 kilometer rekkevidde – «lengst i klassen» – kjenner vi ikke detaljer.
Syns du kanskje dette var litt tamt allikevel, så gled deg til Great Wall sin konseptbil i pesonbil-segmentet. Inntil jeg oppdager noe enda bedre er det den som foreløpig har æresplassen min i Beijing. Det skal ikke ta mange dager før du får den også her.