-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ares med krystall
Vi har fortalt om italienske Ares som bygger moderne biler med klassiske vibber. Den siste er utviklet sammen med franske Lalique og du vil snart kunne møte den i nytt showroom i Dubai.
Noe av det tøffeste du kunne ha på luksusbilen din før krigen var en kjølerfigur i krystall fra franske Lalique.
Finner du en uskadd en, av de klassiske seriene, kan du uten problemer få sekssifret kronebeløp for den. Det er skrevet tjukke bøker om dem og de dukker nå og da opp på auksjoner.
Nå er det dessverre ikke lenger lov med skarpe figurer utenpå, men Lalique eksisterer fremdeles. Med mye annet rart etter hvert, parfyme eller smykker eller interiør-detaljer.
Eller de blir med og dekorerer en bil, slik de har gjort sammen med skredderen i Modena, Ares.
Vi fortalte om et prosjekt han hadde, åpenbart inspirert av gammel Maserati, som de kalte for Wami. Nå er den for alvor presentert, som Lalique Spyder.
Lalique-innsatsen går på litt interiørdesign, med krystall-elementer på dashbord og ratt og langs midtkonsollen.
Enda litt sterkere preg av Dolce Vita kanskje, og åpenbart helt obligatorisk med et flagrende silkeskjerf på passasjeren.
Bilen har jeg applaudert før, avmålt Frua-inspirert. Men i forhold til det første forslaget, er denne litt mer sivilisert. Først og fremst ved at eksosen ikke lenger er sideblåser på hver side – nå stikker rørene forsiktig ut der bak.
Ikke et ord om tekniske data, men det er deler av interiøret som peker i retning av BMW, så kanskje vi kan gå ut fra at teknikken også kommer fra München.
Samtidig med at de sendte detaljer om det nye Lalique-samarbeidet, åpnet Ares det første av seks egne showrooms. Premieren skjedde i Dubai – hvis du er der finner du deres 250 kvadratmeter ved Gate 4 i Dubai International Financial Centre (DIFC).
Det skal ikke ta lang tid før slike er på plass i St Moritz, Kitzbühel, München, Zurich og hjemme i Modena heller.
Da kan man kanskje kalle dem etablert for alvor?