-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Framtid vs. tradisjon
Når Lexus i løpet av høsten lanserer den første bilmodellen med elmotor, er de så opptatt av å skåne kundene at de tar dem under begge armene og løfter dem forsiktig inn i den elektrifiserte teknologien. BMW gjorde det motsatte med i3.
Først publisert i Bladet BIL nummer 04/20.
Det skal godt gjøres å se forskjell på bensinhybride og batterielektriske Lexus UX. Selv ikke når du setter deg inn i bilen.
Lexus unnskylder seg med at kundene ikke er vant til elektriske biler og at de må hjelpes til myk overgang.
Mulig verden kjøper forklaringen, men i Norge med en kvart million elbiler på veiene høres den hul ut. BMW valgte eksempelvis stikk motsatt strategi da de for sju år siden tok i bruk eksepsjonell radikal innpakking av elektriske i3.
Kjekt med hjelpsomhet, men kanskje beskrivelsen ikke er hele sannheten, at det er noe mer?
Da moderselskapet, Toyota, gikk nye tekniske veier med hybride Prius i 1997 og hydrogenbilen Mirai 18 år senere, så skrek de om oppmerksomhet gjennom designet. Nå gjør de altså det stikk motsatte med Lexus.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon og testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.