-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Framtid vs. tradisjon
Når Lexus i løpet av høsten lanserer den første bilmodellen med elmotor, er de så opptatt av å skåne kundene at de tar dem under begge armene og løfter dem forsiktig inn i den elektrifiserte teknologien. BMW gjorde det motsatte med i3.
Først publisert i Bladet BIL nummer 04/20.
Det skal godt gjøres å se forskjell på bensinhybride og batterielektriske Lexus UX. Selv ikke når du setter deg inn i bilen.
Lexus unnskylder seg med at kundene ikke er vant til elektriske biler og at de må hjelpes til myk overgang.
Mulig verden kjøper forklaringen, men i Norge med en kvart million elbiler på veiene høres den hul ut. BMW valgte eksempelvis stikk motsatt strategi da de for sju år siden tok i bruk eksepsjonell radikal innpakking av elektriske i3.
Kjekt med hjelpsomhet, men kanskje beskrivelsen ikke er hele sannheten, at det er noe mer?
Da moderselskapet, Toyota, gikk nye tekniske veier med hybride Prius i 1997 og hydrogenbilen Mirai 18 år senere, så skrek de om oppmerksomhet gjennom designet. Nå gjør de altså det stikk motsatte med Lexus.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon og testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.