-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Blir dette erstatningen for Mondeo?
Ford viser en spennende konseptbil i Shanghai. De hevder den blir en ren Kinamobil, men kanskje får vi se en slektning i Europa om noen år?
Selv om SUV-er er i vinden som aldri før, ser vi stadig flere produsenter komme opp med alternative former på sine nye modeller. Evos er siste tilskudd til Ford-stammen og står utstilt i Shanghai i disse dager.
Ford omtaler Evos som det første produktet som i hovedsak er utviklet av dere Kina-baserte designteam, men ikke helt uten å dra veksler på konsernets globale ekspertise. De hevder likevel bilen er designet for å ivareta ønskene fra kinesiske kunder.
Evos kan trygt kalles en crossover siden den kombinerer elementer fra flere biltyper – sedanens fire dører, taklinjen til en coupé og den ekstra bakkeklaringen man finner i en SUV/crossover.
Takrails og svart dekor rundt hjulbuene kan minne om Fords Active-varianter, eller nylig viste Citroën C5 X.
Innendørs dominerer gigantiske skjermer dashbordet i en bredde på hele 110 cm. Instrumentpanelet er en 12,3-tommer mens berøringsskjermen for infotainment er hele 27 tommer og strekker seg over midtkonsollen og bort til området foran forsetepassasjeren.
Skjermene kan splittes slik at sjåføren kan følge med på navigasjonen mens passasjeren ser en film eller spiller et spill på sin del av skjermen. Softwaren er levert av Baidu som er Kinas svar på Google.
Ford nevner ikke et ord om drivlinje, men det er naturlig å tenke at den er elektrisk eller hybrid.
Bilen skal bygges av Changan Ford og kommer på markedet i Kina innen utgangen av 2021.
Gjennom spionbilder har vi avslørt at Ford skal erstatte Mondeo med en helt ny biltype, og selv om det blir rene spekulasjoner er det ikke utenkelig at den kan ha designtrekk i samme retning som Evos.