-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Klassisk betegnelse vender tilbake
Zephyr er en klassisk betegnelse i Ford-familien. Både i Europa og i USA hvor det har tilhørt luksusmerket Lincoln. Nå dukker navnet opp på ny, i Kina.
Lincoln Zephyr var staselige sedaner på 1930-tallet, og i Europa hadde vi opptil flere generasjoner Ford Zephyr i perioden 1950-72 før Granada så dagens lys.
Tidlig i vårt årtusen ble det også lansert en ny Lincoln Zephyr, men den var en påkostet versjon av bilen vi kjenner som Mondeo og som har betegnelsen Fusion i USA.
Under bilutstillingen i Shanghai ble vi presentert for en ny Lincoln Zephyr Concept som en forsmak på en ny sedan som skal på markedet i Kina til høsten.
Kina er blant få markeder hvor sedaner fortsatt er populære, så denne bilen er designet lokalt.
Konseptet ser elegant ut med sin coupé-aktige takbue samtidig som fronten med en markant grill og flate LED-lykter gir et ganske sportslig inntrykk.
Dekoren på forskjermen fortsetter langs dørene og ender i innfelte dørhåndtak som sklir ut når bilen oppdager at den riktige nøkkelen er i nærheten.
Selv om bilen vises samtidig som crossoveren Ford Evo har ifølge Ford disse to ikke noe med hverandre å gjøre.
Innendørs har de imidlertid en del felles trekk, blant annet en gedigen skjerm som strekker seg over mesteparten av dashbordet slik at passasjeren kan ha sin egen underholdningsavdeling uten å forstyrre sjåføren.
Ikke et ord om drivlinje, men det er lite trolig at den lanseres i Kina uten i det minste å være plug-in. Siden modellen skal lanseres senere i år, vil det nok snart komme flere detaljer. Men noen elbil for Europa blir den definitivt ikke, så detaljene har nok mest lokal interesse.