-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nå starter alvoret for Dennis Hauger
Han er av mange utpekt til å bli Norges første Formel 1-fører, men da må Dennis Hauger (18) prestere på aller høyeste nivå i sesongen som starter denne helgen.
Vi skal ikke legge skjul på at talentet fra Aurskog hadde en meget skuffende fjorårssesong der det var langt mellom lyspunktene. Han hadde jo skjemt oss bort i 2019 da han ble italiensk mester i Formel 4 og endte på andre plass i det tyske mesterskapet.
BilNorges samleside for Dennis Hauger finner du her: www.bilnorge.no/dennishauger
Det er nok flere forklaringer på at fjorårssesongen gikk som den gjorde, Dennis slet som regel med å sette gode nok tider i kvalifiseringene, og når du starter langt bak i et felt med like biler og tøffe konkurrenter, er det ekstremt vanskelig å hevde seg i toppen.
Samarbeidet med teamet var nok heller ikke det beste, og dårlig kommunikasjon eller små feil i oppsett slår brutalt ut i en sport der et par hundredeler kan skille de ti beste i kvalifiseringen.
Men selv om de store resultatene uteble, var det noen som la merke til at Dennis hadde noe i seg. I tillegg fikk han høstet masse erfaring som han tar med videre i bagasjen.
Sist høst ble Dennis kontaktet av Prema Team som regnes som det beste i Formel 3 og dermed kan håndplukke sine førere blant dem de anser har størst vinnersjanser.
Der får nordmannen Arthur Leclerc og Olli Caldwell som teamkamerater, førstnevnte er lillebror til Ferrari-fører Charles Leclerc og ansett som et like stort talent.
I tester har Dennis vært raskest av de tre, men til helgen får vi se hva som skjer når alvoret starter.
Sportsreglementet er endret foran årets sesong. Mens mesterskapet i fjor strakk seg over ti helger, skal det i år avvikles i løpet av syv.
Men det betyr ikke at antall løp reduseres, for nå kjøres det tre løp hver helg i motsetning til de to som ble kjørt i fjor. Totalt blir det 21 løp før en mester kan kåres, og avslutningen er lagt til Austin, Texas i forbindelse med USA GP.
– Jeg gleder meg selvsagt til å komme i gang med sesongen. Vi hadde en uoffisiell test i Barcelona for noen uker siden som gikk etter planen, så nå ser jeg frem til å finne ut hvordan vi ligger an i forhold til konkurrentene, sier Dennis.
Kvalifiseringen blir selvsagt viktig også i år. Den gir direkte grunnlag for startoppstillingen i søndagens løp, mens de 12 fremste starter i omvendt rekkefølge i lørdagens første løp.
Startoppstillingen i lørdagens andre løp baseres på resultatet av race 1, igjen med de tolv fremste snudd på hodet. Forvirret? Vi skjønner nok mer etter førstkommende helg. Kanskje lønner det seg å bli nummer 4-6 i kvalik for å få godt startspor i to av løpene.
– Med det nye løpsoppsettet blir det viktig å holde trykket oppe gjennom hele sesongen og være taktisk. Spesielt med tanke på de to løpene med reversert startoppstilling – det blir interessant å se hvordan det fungerer, konstaterer Dennis.