-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Pallplass for Påverud
Marcus Påverud tok sin første pallplassering i International GT Open da han og den danske makkeren Jens Reno Møller sikret tredjeplassen i ProAm-klassen og kom inn som nummer seks totalt i det andre av helgens to løp på Spa Francorchamps i Belgia.
I lørdagens løp kjørte duoen inn til fjerdeplass i klassen med sin Honda NSX GT3 i et løp som ble preget av uhell og mange runder bak sikkerhetsbil.
– Jeg er veldig fornøyd med resultatene og egen kjøring, men det kunne faktisk blitt en andreplass. Jeg tok kraftig innpå bilen som endte som nr. 2 på de siste rundene, men jeg manglet et halvsekund på å kunne sette inn et angrep på den siste runden, sier Marcus Påverud.
Lier-gutten, som fylte 21 år like før avreise til Belgia og som med det er GT Open-mesterskapets yngste fører, opplevde en helg med frustrasjon i lørdagens løp og et skremmende «tilbud» på søndag.
– Lørdag fikk vi to store kollisjoner i begynnelsen av løpet, og på de førti minuttene jeg satt i bilen fikk jeg bare tre runder i regulært race-tempo. Søndag kom jeg ut fra depotstoppet og ble hindret av en langsom bil, sier Marcus.
– Dette gjorde at den tidligere Formel 1-føreren Christian Klien kunne sette inn et angrep, og det ble faktisk kontakt mellom oss i Eau Rouge-svingen som gjorde at jeg nesten mistet kontrollen i 250 km/t. Det var i overkant spennende og jeg måtte roe meg ned etter den hendelsen, sier han.
JAS-teamet, som er Hondas offsielle fabrikkteam i GT-racing, er veldig fornøyd med innsatsen til Marcus Påverud etter løpene på Paul Ricard i Franrike og Spa Francorchamps i Belgia.
Mellom de kommende løpene på Hungaroring i Budapest og Imola i Italia skal Marcus bli hos teamet i Italia og kjøre simulator og jobbe med teamets ingeniører. Det er også planlagt en test på Imola før løpet på samme bane.
– Jeg trenger rett og slett mer tid i bilen. Vi har ikke kjørt en meter mellom Paul Ricard og Spa, og både Jens og jeg trenger mer kjøretrening. Vi klarte å øke tempoet på Spa, og det viser at vi kan henge med om vi lærer bilen bedre å kjenne og kan bidra til å få et enda bedre oppsett. Pallplassen på Spa er en veldig bra motivasjonsfaktor videre framover, sier Marcus Påverud.