-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første glimt av Audis flaggskip
Artemis-prosjektet til Audi var ment å bli den nye S-Klasse standarden. Konseptet skal debutere i München i september, nå lekker de første skissene ut.
2024 skal bli Artemis-årgangen. Da er det klart de må begynne å forberede resten av verden allerede nå, tre år i forveien.
GrandSphere er det underlige navnet det later til at Audi har valgt for det første av de tre pre-Artemis konseptene som skal myke oss opp før hovedretten for alvor skal serveres. Alle tre skal forresten åpenbart hete noe med Sphere.
Marc Lichte, designsjefen, har i det siste vært ivrig på å fortelle at nå trenger – eller fortjener – markedet noe nytt i S-Klasse/7-serie/A8-segmentet, men da håper jeg han har mye mer enn dette i ermet.
Det vi så langt har sett av GrandSphere kan ikke akkurat kalles veldig radikalt.
For hvis disse første antydningene er noe å gå etter, kommer bilen til å se ut som en A7 Sportback som er polert og blåst opp litt. Det lille jeg har sett av GrandSphere så langt gir til og med klart inntrykk av at den godt kunne hatt en forbrenningsmotor der nede.
Elbil-arkitektur burde invitere til noe helt annet. Gjerne på linje med for eksempel Canoo.
Et eller annet sted underveis har forresten Audi også brukt begrepet Landjet på denne nye innsatsen – hvilket kunne bety at de ser for seg privat-jettens luksus – men på hjul.
Vi vet at plattformen (SSP) er en avansert konstruksjon, med store innslag av Bentley/Porsche PPE-plattformen.
Den skal bruke VW-Gruppens egen OS software og skal bli den første bilen som benytter konsernets nye batteri-teknolog som skaleres opp til cirka 600 kilometer rekkevidde.
Det blir mengder av forberedelser til autonomi i den tekniske avdelingen, og på innsiden har Norbert Weber, interiør-sjefen, sørget for at forsetene kan dreies og i hvert fall kan passasjersetet snus helt mot kjøreretningen slik at det blir lounge-stemning der.
Ingen B-stolpe, og dører hengt opp foran og bak hjelper selvfølgelig på ‘velkommen hjem’-inntrykket.
Et par stemningsskapende skisser med drikkeglass i et eget kabinett og en medfølgende potteplante, skal selvfølgelig være med på å illudere din tredje space etter heimen og jobben.
Men vi har en skikkelig sentral-tunnel hele veien gjennom bilen – det var vel heller ikke meningen når man har mulighet for så flatt gulv at man kan trene golf der.
Mens GrandSphere skal vises frem på den amputerte IAA i München (åpner den 7. september og stenger den 12.) er det snakk om en annen, SkySphere, skal være klar til galla-forestillingen i Monterey i august.
Den siste i slekta blir UrbanSphere – en taxi? – en gang i første halvår neste år.