-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Morgans nye trehjuling
Da de droppet den siste lovte Morgan oss at de skulle komme med en ny. Nå ser det ut til at de holder ord.
For meg blir den nye trehjulingen til Morgan et brudd med alt som er hellig i den delen av verden.
En trehjuling skal ha en V2 motor i front, og frittliggende.
Det hadde de klassiske Morganene, det hadde den siste moderne tre-hjuls Morganen også og – ikke minst – det hadde Rotta som jeg var Europa rundt med, og det har den fremdeles, selv om reisene er litt kortere nå for tiden.
Selvfølgelig vet jeg at Morgan hadde 3-hjulinger med rekkefirere fra Ford under panseret også – på tredvetallet.
Men de så ut som de slitne familiebilene for dårlig råd, som de egentlig var. Milevidt fra de spreke brødrene med en oljesprutende JAP der foran.
Den nye skal også ha en rekke-motor fra Ford. Tresylindret riktignok, men på 1,5 liter og med en splittet radiator i fronten. Jeg vet ikke hvordan det vil se ut, vanskelig å bedømme fra de få bildene Morgan har sluppet, men jeg frykter det verste.
Oppsiden er at denne kommer sikkert til å få 50 % flere hester enn de 80 vi fikk fra den gamle, og den gamle gikk ikke spesielt fort rundt heller, så prestasjonene kommer sikkert til å bli bedre.
Morgan-folket later til å satse på 500 kg på denne også, akkurat som den forrige.
Også når det gjelder kjøreegenskaper later det til at de holder seg til standarden fra forgjengeren. Fotavtrykket blir like stort, men cockpiten blir litt bredere enn den gamle, og gulvet kommer lenger ned så man sitter litt dypere.
Men den blir akkurat like åpen, og blant ekstrautstyret kommer det garantert til å bli ikkenoe tak. Kanskje et tonneau cover som kan gjøre den til en slags enseter, men ikke mer.
Det er jo ingen grunn til å endre på interiør eller andre detaljer heller, og det blir sikkert mange muligheter for å utstyre den med personlig grafikk.
Designsjefen, Jon Wells, har lagt in en gøyal liten finte da. Noen nesten flate plater som står litt ut fra karosseriet.
Dels skal de styre luftstrømmen langs karosseriet samtidig som de skal hjelpe til å trekke den varme luften ut fra radiatorene der foran. Men i tillegg skal man kunne feste kofferter eller bensintanker til dem. Og de er perfekte som underlag for festlig grafikk.
– Dessuten, sier Wells, – lager de litt drama.
Steve Morris, Morgan-sjefen, sier til Autocar at han ikke vil virke over-optimistisk, men han tror faktisk at når den kommer skikkelige i gang, vil den selge like godt som alle firhjulingene deres til sammen.
Men hvor blir det av den elektriske?
Det var i mars i fjor at fabrikken fortalte at nå hadde de endelig droppet utviklingen av den EV3 som de viste i Genève i 2016. Er det ikke snart på tide å blåse liv i den igjen?