-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
AMI knoppskyter
Nå har noen spøkefugler hos Citroën bygget om den lille boksen, AMI, til et Buggy concept. Virkelig klar for ekspedisjoner og eventyr, og med en tøff all-road attityde, ser det ut som.
Det er ikke lenge siden vi snakket med Citroën-importøren der han lovet oss den lille, elektriske AMI i salg fra andre halvår i ‘22.
Det er kanskje noen av oss som har litt spesielle smaker – men jeg syntes den var morsom og at den kunne brukes både til nyttig virksomhet og til fornøyelser.
Dessuten var den jo stilig.
Etter det har Opel vist at de kan ta akkurat den samme oppskriften, men endre litt farger og litt grafikk og døpe den til Rocks-e og få et helt annet uttrykk ut av den. Selv om egenskapene er akkurat de samme.
Nå har Citroën tatt den enda et skritt videre og skapt My Ami Buggy Concept.
Det er nesten i meste laget for bilens opprinnelige spesifikasjoner. Vi snakker som kjent om 4 kW og mopedytelser som egentlig er mer enn nok til den type tett bytrafikk vi stadig oftere opplever.
Men det skal ikke mye til for å finne plass for et litt større batteri og en motor på 15-20 kW, og da kan denne oppskriften passe litt bedre.
For det første har den meget brukbare offroad dekk, der det femte er festet på taket. Takstativ med lysplanke, selvfølgelig, rørformet støtfanger og grill-beskyttelse over lyktene.
Dører som er erstattet av halvdører formet av rør med oppbevaringssekker som inneholder presenninger og regntøy hvis det skulle bli litt dårligere vær.
Interiøret er selvfølgelig like spesielt med de samme fluorescerende fargene, og du får til og med beskjed om hvor du skal sitte. ‘Pilot’ står det på førersetet, ‘Copilot’ på det andre.
Setene er forresten blitt 70 mm tykke, dobbelt så tykke (og komfortable?) som de opprinnelige og det er nye oppbevaringsrom rundt omkring. Det er sågar laget et spesielt sett bagasje som skal vrikkes på plass på egnede steder i bilen.
Det virker som veldig moro, men som ganske mye innsats også.
Men de kan da umulig mene alvor?