-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Verdens mest luksuriøse elbil?
Du kan legge lista så høyt du bare vil om du går for en elbil fra Rolls-Royce. Men ventekø blir det nok her også.
Hvis du ikke fikk med deg Jon Winding-Sørensens artikkel om Rolls-Royce Spectre fra oktober, så vil jeg anbefale at du starter der for en skikkelig innføring.
Nå er flere biler ute på testtur for å tilbakelegge til sammen 2,5 millioner kilometer, og selv om denne er meget godt kamuflert er det fullt mulig å få en viss pekepinn om hva den britiske luksusbilprodusenten er i ferd med å utvikle.
Spectre har mer aerodynamiske former enn en typisk Rolls-Royce, det har selvsagt med effektivitet og rekkevidde å gjøre.
Designmessig er det enklest å relatere nykommeren til Wraith, todørs coupéen som kom på markedet i 2013.
Og hvem vet, kanskje kommer det om noen år også en elektrisk slektning til cabrioleten Dawn om mange nok ønsker seg en slik.
Spectre skal baseres på aluminium space-frame-plattformen som debuterte i dagens Phantom.
Drivlinjen blir sannsynligvis hentet direkte fra moderfirma BMW, det de betegner som femte generasjon EV-teknologi som støtter batteripakker på inntil 120 kWt og rekkevidde på over 600 km i beste fall.
BMW iX kan nok gi en viss pekepinn på hva vi har i vente – den er også bygget på en aluminium space-frame og har i M60-versjon maks effekt på 619 hk, 1100 Nm i moment og en oppgitt rekkevidde på 561 km.
Vi vet også at BMW er i ferd med å utvikle en elektrisk 7-serie som blir en slektning til Spectre.
Elbiler er ikke noe nytt for Rolls-Royce. Allerede for over hundre år siden studerte grunnleggerne hvilke muligheter som lå i denne teknologien.