-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kjapt generasjonsskifte
Den ble lansert så sent som i 2020, men allerede neste år kommer Mini Cooper SE i ny innpakning.
Selv om elbilen Mini Cooper SE bare har et par år på nakken, har modellen den er basert på eksistert siden 2014, med et ansiktsløft i 2018. Så når fjerde generasjon Mini (siden innlemmelsen i BMW-familien) lanseres neste år, blir også Cooper SE helt ny.
Vi ser at modellen på bildene har veldig korte overheng og nærmest et hjul i hvert hjørne. Det betyr ikke nødvendigvis at akselavstanden er strukket, snarere at bilen blir mindre enn forgjengeren og beveger seg mer i retning sine røtter.
Trolig går det i motsatt retning innendørs der den store «klokka» i sentrum og de rattmonterte instrumentene må vike for en moderne, sammenhengende skjerm på dashbordet.
En utfordring med dagens elbil er at den har kort rekkevidde, kun 234 km basert på WLTP-standarden, trolig en forklaring på det relativt begrensede salget – cirka 700 nye elbiler med Mini-logo er ifølge OFV registrert de to siste årene.
Dette er garantert et område hvor vi kan forvente et betydelig løft i forbindelse med generasjonsskiftet, noe blant annet overgang til ny elbilplattform skal danne grunnlag for. Denne er utviklet av BMW i Kina i samarbeid med Great Wall.
Mens dagens Mini-modeller bygges i Oxford vil dette endre seg ved generasjonsskiftet. Bensinbilene skal fortsatt bygges i England, men produksjon av Cooper SE legges til Kina.
Elbilen leveres i dag kun med tre dører, men med generasjonsskiftet kan det også komme en femdørsutgave om Mini velger å videreføre denne. En ny cabriolet er bekreftet, men foreløpig kun med bensinmotor.
Mini sikter seg inn på ren elbilproduksjon fra rundt 2030, så den nye generasjonen samt neste generasjon Countryman som også kommer i 2023, blir trolig de siste fossildrevne modellene fra merket. Selv de heftige Cooper Works-versjonene vil i fremtiden bli helelektriske.