-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ladbar S-Klasse med firehjulsdrift
Nye Mercedes-Benz S-Klasse kan nå bestilles som ladbar hybrid med 4MATIC firehjulsdrift.
Modellen heter S 580 e 4MATIC, og leveres i både kort og lang utgave. Startprisen er på 1.516.000 kroner for den korte utgaven, mens du må legge til 37.000 om du vil ha den lange som gir ekstra baksetekomfort.
Den ladbare blir dermed rundt 300.000 kroner rimeligere enn en S 580 uten e i betegnelsen med tilsvarende effekt. Avgiftsbesparelsen utgjør ca. 325.000, så du betaler lite ekstra for teknologien.
De første bilene kan sees på norske veier allerede nå.
Med en elektrisk rekkevidde på opptil 108 kilometer (WLTP), og en elektrisk effekt på 150 hestekrefter vil S-Klasse plug-in hybrid kunne operere helelektrisk i mange situasjoner.
Bensinmotoren er en 3-liters rekkesekser med 367 hestekrefter. Den totale systemeffekten er på 510 hestekrefter og maks dreiemoment er 750 Nm, tilstrekkelig til en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på kun 4,9 sekunder.
Batteriet er nå ifølge produsenten bedre integrert enn i forgjengermodellen der bagasjerommet ikke lenger har et trinn opp. Men du «mister» likevel 190 liter sammenlignet med modellene med bensin- og dieselmotor.
En 11 kW ombordlader er standard for AC-lading, men bilen kan også hurtiglades på opptil 60 kW. Det betyr at selv et tomt batteri kan lades helt opp på kun rundt 30 minutter.
– S-Klasse har alltid vært spydspissen i modellrekken til Mercedes-Benz, og den nyeste utgaven er tro mot denne tradisjonen. Med en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer er S-Klasse som ladbar hybrid den beste i klassen, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Sjekk vår nybilbase for tekniske data og priser