-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Porsche lanserer Macan T
Porsche lanserer spesialversjonen Macan T for dem som setter pris på sportslige egenskaper.
T-betegnelse er langt fra ny hos Porsche. Den har vært i bruk siden 60-tallet, men har tidligere vært forbeholdt de rendyrkede sportsbilene i 911- og 718-seriene.
Betegnelsen er en forkortelse for Touring og brukes på modeller som er spesialtunet for å fremheve de mest sportslige opplevelser. Og Macan er utvilsomt sporty nok til å inngå i denne kategorien, i alle fall når den får litt spesialbehandling som her.
Modellen skal posisjoneres mellom Macan og Macan S.
Motoren er den samme som i Macan uten tilleggsbokstav – en 2,0-liters turbo med 265 hk og maks dreiemoment på 400 newtonmeter. Sammenlignet med Macan S og GTS som begge har en V6 under panseret, gir dette en vektbesparelse på 58,8 kg på forakselen.
Som i øvrige Macan-modeller er bilen utstyrt med 7-trinns dobbelclutchkasse – PDK i Porsche-vokabularet, samt PTM (Porsche Traction Management) firehjulsdrift.
Utstyrt med Sport Chrono-pakke, standard i Macan T, gjør den null til hundre på 6,2 sekunder og har en toppfart på 232 km/t. Dermed barberer du akstiden med 0,2 sammenlignet med en ordinær Macan.
Macan T er eneste Porsche-modell som kombinerer stålfjærer med PASM aktivt chassis som standard, og bilen er senket med 15 mm og har fått sterkere stabstag foran samtidig som chassiset er tunet i mer dynamisk retning.
Spesialutgaven har designelementer i Agate Grey metallic i fronten, på speilhusene, dørene og takspoileren. Sportseksos og vindusrammer i sort høyglans samt eksklusive felger inngår også i pakken.
Interiøret er utstyrt med elektrisk justerbare sportsseter i sort skinn og detaljer i tilsvarende kontrastfarge som eksteriøret. Oppvarmet GT sportsratt og Sport Chrono stoppeklokke på dashbordet er andre detaljer.
I Tyskland har Macan T en prislapp på 69.462 euro og er bestillingsklar nå med første utleveringer fra april.