-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Polestars nye konsept har innebygget drone
Polestar har i dag presentert sitt andre konsept – en elektrisk roadster med glasstak.
Polestar O2 staker opp kursen for en elektrisk sportsbil fra den svensk-kinesiske Volvo-slektningen.
– Bilen er en helt for vårt merke. Den åpner døren til et hemmelig kammer av fremtidspotensial, sier Polestar-sjef Thomas Ingenlath.
– Dette er en forsmak på hva vi kan designe og konstruere med talentet og kunnskapen vi har i selskapet. Den ser utrolig ut, og det å kunne senke taket og ikke høre noen motorlyd er en sensasjon.
Den siste påstanden når neppe hjem hos bensinhoder som synes nettopp lyden er en viktig ingrediens i potente sportsbiler.
Designsjef Maximilian Missoni lover en bil med ytelser som står i stil med den sportslige designen. Polestar O2 er skapt for å være livlig, lett og full av selvtillit og er basert på en ny aluminiumplattform som skal danne grunnlag for fremtidsmodellen Polestar 5.
Polestar O2 har klare fellestrekk med Polestar Precept som ble presentert høsten 2020. Hensikten med det nye konseptet er blant annet å demonstrere at den kommende plattformen kan anvendes for ulike biltyper med sterk familietilhørighet – i dette tilfellet en 2+2.
Bilen er lav og bred med minimale overheng og lang akselavstand – typiske egenskaper som kjennetegner mange sportsbiler, men med trekk hentet fra moderne elbiler. Aerodynamikken er perfeksjonert for å oppnå best mulig rekkevidde
Det fins ikke fnugg av tekniske data i pressemeldingen fra Polestar – slik tilfellet også var da de presenterte Precept.
Polestar O2 er også et utstillingsvindu for bærekraft og teknologi gjennom sitt materialbruk med en ny type termoplast monomateriale som dominerer interiøret.
Resirkulert polyester er det eneste materiale som er benyttet for alle myke komponenter – noe som gjør resirkuleringen enklere den dagen bilen parkeres for godt.
Ulike grader av aluminium er benyttet i chassiset for å gi mest mulig sportslige egenskaper, også disse er merket med hardhetsgrad for å forenkle resirkuleringen.
Som en gimmick er konseptet utstyrt med en autonom drone plassert bak baksetene.
Denne kan ta av mens bilen er i fart og filme lekre scener fra turen for å så å vende tilbake og felle seg lydig på plass igjen slik at føreren siden kan dele sine opplevelser i sosiale medier.
Polestar planlegger å lansere tre nye modeller i løpet av de nærmeste årene, den første er SUV-en Polestar 3 som skal produseres i både USA og Kina. Polestar 5 blir en stor familiebil, og snart skal vi også fortelle mer om den tredje modellen som er under utvikling.