-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En 911 du ikke finner maken til
Nok en gang har Porsche vist hva som er mulig å få til gjennom deres Sonderwunsch-avdeling. 911 Classic Club er en gammel bil som er blitt helt ny. Og helt unik.
Dette prosjektet er utført i samarbeid med Porsche Club of America og jobben har pågått i to og et halvt år.
Resultatet, med betegnelse 911 Classic Club Coupe, er inspirert av 997-generasjonen 911 Sport Classic lansert i 2009.
Se også: Denne bilen lagde Sonderwunsch for en Spaghetti-millionær
Det er Porsches Classic-team i Stuttgart som har stått for ombyggingen, og donorbilen er en 1998-modell 911 Carrera av 996-generasjonen som Vu Ngyen, et medlem i Porsche Club America, fant hos en forhandler i Virginia.
Bilen ble strippet helt ned til skallet og bygget opp med en miks av originale og nyutviklede komponenter. Legg for eksempel merke til «ducktailen» og de doble «bulkene» i taket.
Andre viktige komponenter som bremser, motor og transmisjon er brukte og totaloverhalt før de ble satt inn i byggverket. I stedet for standard Carrera-deler valgte teamet å benytte komponenter fra en 996 GT3, inkludert 3,6-liters boxeren med 375 hester.
For å sikre at alt fungerte som det skulle ble en testbil med tilsvarende spesifikasjoner og nye karosserielementer bygget og testet inngående ved Porsches testsenter i Weissach og på høyhastighetsbanen i Nardo. Aerodynamikken ble fintunet i vindtunnel.
Designerne valgte lakkfargen Sport Gray Metallic som en moderne tolkning av den originale lakken brukt på 997 Sport Classic, med innslag av blått til ære for den amerikanske Porsche-klubben.
996-generasjonen av 911 er ikke blant de mest populære blant kjennere.
– Nettopp derfor var vi glade for å velge denne som basis for å demonstrere alt vi hos Porsche Classic kan utrette gjennom vårt Sonderwunsch-program, sier Alexander Fabig, Porsches sjef for individualisering og klassisk.
Avdelingen som oppfyller spesialønsker for kunder med solid konto har nok å henge fingrene i. Snart skal du få nok et eksempel – med røtter i en meget populær animasjonsfilm.