Aston Martin Vantage V12 Volante
Foto: Carparazzi©
Aston Martin Vantage V12 Volante
Foto: Carparazzi©
Aston Martin Vantage V12 Volante
Foto: Carparazzi©
Aston Martin Vantage V12 Volante
Foto: Carparazzi©
Aston Martin Vantage V12 Volante
Foto: Carparazzi©
Bentley Continental GT Supersport
Foto: Carparazzi©
Bentley Continental GT Supersport
Foto: Carparazzi©
Bentley Continental GT Supersport
Foto: Carparazzi©
Bentley Continental GT Supersport
Foto: Carparazzi©
Bentley Continental GT Supersport
Foto: Carparazzi©

To superraske briter

Både Bentley og Aston Martin er kjent for sine raske sportsbiler. Men mye vil ha mer, så her avslører vi nye spesialutgaver på test.

Publisert Sist oppdatert

Bentley avduket sin Continental GTC Supersport i Genève, men her er de første bildene av den nye superbilen under testing på bane. Dette blir den raskeste Bentley noensinne – ikke fordi de andre modellene i Contintal-serien er noen direkte sinker, men fordi ingeniørene her har skviset vekten og fintunet motoren.

LES MER I BENTLEY PÅ BIO

W12-motoren på seks liter yter her hele 630 hk og har et maks dreiemoment på 800 Nm. Når Bentley i tillegg har barbert vekten med 110 kg, snakker vi null til hundre på under fire blank og en potensiell toppfart på 330 km/t. Ikke dårlig for 2,2 tonn luksus som måler 480 x 195 x 138 cm.

Den silkematte sorte lakken kler unektelig dette råskinnet svært bra, og mye tyder på at de andre karosseriformene, sedan og cabriolet, også vil komme i tilsvarende Supersport-versjoner.

Supersport er den første Bentley klargjort for flexifuel, men de lover at alle deres modeller skal kunne gulpe E85 innen 2012. Godt at også superbilprodusentene slår et slag for miljøet.

Åpen Aston

Også hos Aston Martn er det spreke saker på gang. Denne bilen er knipset i nærheten av Nürburgring og viser at den spenstige V12 Vantage RS også vil komme i åpen utgave – Volante .

HER ER V12 VANTAGE COUPÉ

Vantage, som i utgangspunktet er utrustet med V8-motor, har fått skohornet inn en 6-liters V12. 510 hk og et dreiemoment på 570 Nm skal sørge for at den akselererer til hundre i løpet av drøye fire sekunder og har en potensiell toppfart i området like over 300 km/t.

Begge bilene blir sjelden kost på norske landeveier, og det er vel kanskje like greit i et land hvor maks hastighet på motorvei er 100 km/t.

Powered by Labrador CMS