-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny roadster fra Aston
Aston Martin legger sin potente V12 i Vantage Roadster. Resultatet er den raskeste åpne Vantage noensinne.
Den nye sportsbilen skal lages i et begrenset antall og selges i utvalgte markeder. Og med en prislapp på nærmere tre millioner kroner får den nok en meget kresen kundekrets.
V12 Vantage Roadster har en 6-liters normalt aspirerende V12 som yter 517 hk ved 6500 omdreininger. Maks dreiemoment er 570 Newtonmeter ved 5750 omdreininger.
Dermed gjør den null til hundre på 4,5 sekunder og har en potensiell toppfart på 305 km/t. Og mens vi er inne på tall kan vi jo like gjerne ta målene – den er 438 cm lang over en akselavstand på 260 cm. Bredden er 202 cm, høyden 126 cm, og herligheten veier 1760 kg.
Dekkene er Pirelli P Zero Corsa – 255/35 ZR19 foran og 295/30 ZR19 bak. Girkassen er 6-trinns manuell.
Roadsteren deler mye teknologi og spesifikasjoner med V12 Vantage Coupé, men den har også fått utviklet sine egne særtrekk.
Den har for eksempel fått et redesignet koffertlokk og store luftinntak i panseret for å oppnå dynamikk på nivå med V12 Coupé. Chassiset er skreddersydd til den åpne utgaven, med modifisert demperinnstilling og nye fjærer.
Roadsteren har en del særtrekk som fremhever de ekstremt sportslige egenskapene – som karbonfiber luftinntak, frontspoiler og diffuser samt karbonfiber innslag i baklyktene.
Innendørs har den fått brytere i glass på senterkonsollen. De som ønsker skreddersøm kan få sin Roadster utstyrt med karbondekor på dashbordet og rundt girspaken.
En unik egenskap i V12 Vantage og V12 Vantage Roadster er en sportsfunksjon som setter føreren i stand til å velge mellom normal- eller sport-innstilling av motoren.
Normal modus er standard når bilen startes, og den skal sørge for mer avslappet gassrespons og mer dempet lyd fra eksosanlegget. Gassresponsen er her mer progressiv og passer ifølge Aston Martin dermed for dagligdags kjøring, for eksempel i tett trafikk.
Men heldigvis fins det også en sport-innstilling for mer dynamiske kjøreopplevelser. Her får man en skarpere godlåt fra eksosanlegget mens motoren gir mer moment tidligere på gasspedalens vei mot gulvet.
Aston Martin V12 Vantage Roadster har en prislapp på 150.000 pund i England, hvor den er klar for bestilling nå. Basispris med norske avgifter blir kr 2.863.105.