-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aston Martin på to hjul i svingene
Hils på Aston Martin AMB 001. Tidligere har den bare vært vist på EICMA i Milano, og dit er det ikke mange fra Genève-gjengen som drar.
Formel 1-guruen Adrian Newey var med på å utvikle Aston Martins Valkyrie som ble bygget i samarbeid med Astons F1-partner, Red Bull.
Nylig ble det kjent at Aston Martin har skrinlagt planene om å komme ut på banen med Valkyrie – foreløpig i hvert fall. De skylder på nytt reglement fra FIA, og at derfor blir blant annet Le Mans irrelevant for dem.
Det er imidlertid ikke helt usannsynlig at begrenset program har noe med Aston Martins begrensede midler å gjøre, samtidig som selskapets bedrøvelige opptreden på børs kanskje ikke gjør det veldig smart å leke seg i den mest ekstreme enden av superbil-skalaen.
Og da kan vi jo si at AMB 001 er en slags erstatning. Kodenavnet på Valkyrie var, som du kanskje husker, AM RB 001 – hva gjør vel en bokstav mer eller mindre?
For ikke å si: hva gjør to hjul mer eller mindre? For her snakker vi motorsykkel.
Hva den egentlige ideen bak er, vet jeg ikke. Kanskje noe i likhet med da de gikk til Toyota for å samarbeide om Cygnet – småbilen som hadde premiere i Genève for ti år siden.
Denne gangen gikk Aston til Brough i Frankrike – og her er vi også inne på noe underlig.
Brough Superior var motorsykkelens Rolls Royce/Bentley før krigen. Lawrence of Arabia eide åtte Brough. George Bernhard Shaw og Jay Leno er også på eierlisten som leses som en Hvem er Hvem?
Etter krigen lå motorsykkelen i graven, men renommeet levde videre. Til de grader at en gruppe franske entusiaster begynte å bygge «continuation models» av SS100-modellene (akkurat som Aston selv gjør med sin DB 4 Zagato i disse dager).
Formgiving, chassis, karbonfiber detaljer – det er Aston. V2 motoren på 990 kubikk og 88 grader og vannkjølt og doble overliggende og fire ventil-topper, montert som bærende element i rammen kommer fra franskmennene, eller rettere sagt, noen som heter Boxer Design.
180 hester er den oppe i nå, litt turbo-hjulpet, men med en turbo som er så liten og lett at det finnes ingen forsinkelse på signalet fra gassen sier de som vet.
Med 180 kg tomvekt er det ting som tyder på at denne har prestasjoner som gjør at de som kjører slikt ikke kommer til å savne AM RB 001.
Håndsydd sal er noe av det som skal kombinere konservative tradisjoner med cutting edge teknologi. Det er visstnok 100 kunder som skal få anledning til å oppleve det.