-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skreddersøm fra Aston
Hva gjør man hvis man ikke har noe å vise? Jo, man tilkaller skredderen.
Hva gjør man hvis man heter Aston Martin og har bestilt noen kvadratmeter gulvplass på bilutstillingen i Paris, men egentlig ikke har noe nytt å vise?
Ikke noen produksjons-Rapide ennå. One-77 har vi bare sett på annonseplass i Financial Times månedsbilag og tilsvarende publikasjoner. Og Lagonda har det bare så vidt vært snakk om.
Men ikke noe problem for noe så eksotisk som Aston Martin. I løpet av de få årene Ulrich Bez har vært sjef der, har de klart å bygge opp en myte, nesten like sterk som den Ferrari har brukt 60 år og atskillig flere racerbiler på.
Smygtitt
Så det de gjør er å stille ut et skall som de antyder er den kommende One-77, og der står folk i flere lag bakover og glaner på noe med en presenning over. Presenningen er forresten så vidt opp på den ene forskjermen og den diagonalt motsatte bakskjermen – det er nesten som da herrene fikk se et glimt av en ankel, og – dristig – ane en naken skulder for 100 år siden.
Men det de kanskje gikk glipp av var at dette var ikke hvilken som helst presenning.
Skreddersydd i et stripete stoff hvis kvalitet er velegnet til sommerdresser, ble jeg fortalt. 60 prosent ull og 40 prosent mohair fra Karoo-geitekilling (fra Tasmania).
Skreddersøm
Og når jeg sier skreddersydd så mener jeg virkelig skredder. Henry Poole & Co, 15 Savile Row, etablert i 1806, har levert trekket.
Sannsynligvis vil noen av de meget få utvalgte kundene, potensielle og eksisterende, som diskret blir invitert og ført inn på det spesialinnredede bakrommet der man får en eksklusiv presentasjon og kan gjøre sitt eget utvalg av farger og accessoirer og spesifikasjoner (alle de eksklusive produsentene har slik tilgang til sine kunder på en bilutstilling) kjenne igjen navnet. Ikke så få av dem får nok selv sine dresser sydd der.
Og siden Aston selger bra både i Kina og Japan bør vi kanskje nevne, for å være helt komplette, at Hanloon Taylor representerer Poole-merkevaren i Beijing, mens Pooles egne folk har en presentasjon på Hotell Okura i Tokyo (se annonsen vi har klippet) i neste uke.
Så får vi håpe Aston har noe mer nytt i Genève til våren.