-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Aston vil ha ny fabrikk
Det er lenge siden Ford har sagt at de skal bygge ny fabrikk i England. Det de har gjort effektivt i det siste, er å legge ned. Men nå kommer en gledelig uttalelse. De vil opprette et nytt produksjonssted. For Aston Martin, riktignok.

Dersom Aston Martin skal klare å stå på egne ben, er det absolutt nødvendig med en tredje modell-linje, sa dr. Ulrich Betz, tyskeren som kom fra Daewoo for å bli Aston Martin-sjef. Det er nødvendig både å få opp volumet og omsetningen for at Aston skal kunne bli en selvstyrt bilfabrikk.
Han antydet klart at planene for den nye billig-Aston Martinen begynte å ta form, men at bilen (og fabrikken) allikevel ligger 3-4 år fremover i tiden.
Det han videre fortalte om ønskedrømmene sine tyder på at planene allerede er klare. At den nye fabrikken skal bygges i Gaydon, der det allerede finnes Land Rover fasiliteter. Dette blir for øvrig ikke bare den tredje modell-linjen, men også den tredje fabrikken. I dag produserer Aston DB 7 i Bloxham, en skuffende fabrikk som stort sett driver sammensetting av innhentede komponenter, der man ikke ser noe av det berømte håndverket. Og den gamle fabrikken i Newport Pagnell, som er den ekte varen. Der ligger produksjonslokalene i gamle skur på begge sider av veien, der møter du de som håndbygger V12-motorene og som setter sin egen navneplate på dem. Der ser du de store symaskinene til skinninteriøret. Der er platebankerne, og der finner du den utrolige serviceavdelingen med biler du ikke ante fantes. Så mange stygge stasjonsvogner Aston har spesialprodusert for sære kunder er helt utrolig.
Nå sier ikke Ulrich Betz noe om hvor mange biler han vil bygge av den nye modellen. Men siden hans mål i år er å selge 1000 eksemplarer av de eksisterende to modellseriene, må vi nok i hvert fall regne med at VolksMartinen skal bygges i like mange eksemplarer alene. Kanskje kan vi se frem mot et årlig produksjonsvolum hos AM på 3.000 biler om 5-6 år?
Og, heldigvis, Aston er tilbake med James Bond nå.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no