-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fra Goodwood til skjerm
Mens Nissan viste GT-konsoll-modellen først, og så i levende live på Goodwood, gikk Aston Martin den andre veien. Først bilen, deretter den vi kan leke oss med på skjermen.
Utrolig som man feirer Gran Turismo. Nå i sin sjette versjon.
Vi har vist et par av de nye bilene allerede, i dag er det Aston Martins tur.
DP100 heter deres bil – det står for Design Prototype, og ble presentert i full skala på helgens Festival of Speed på Goodwood.
Der også Nissans Vision Gran Turismo sto i all sin 1:1 prakt. Men mens vi først hadde fått den presentert i sin skjerm-versjon, har Aston gått den andre veien. Deres bil kan man nemlig ikke få tak i, for å spille med, før i juli.
LES OGSÅ: Vision GT - den nye bilfamilien
Startet på scratch
Egentlig er dette en litt spennende bil, og ikke bare en konsoll-flip. For dette er en bil bygget og designet fra bunnen, og egentlig ser det ut som den første Aston Martin som er helt fra de gamle design-tvangstrøyene som ble definert allerede på Henrik Fiskers tid med hans DB9.
Her er utgangspunktet en midtmotorbil (Astons første, siden de rotet med det merkelige Bulldog-prosjektet for 35 år siden), og det har gjort at Marek Reichman og hans designere har kunne være enda friere enn da de i sin tid designet CC-100.
Den hadde tross alt en del karakteristiske Aston Martin designtrekk. Det eneste denne har er den fronten merket har levd med i mange år nå. Den skal man ikke gjøre noe med, selv om Ford gjør alt de kan for å overta den.
Turbo V12
Selvfølgelig er det ikke sikkert at alle fyker i taket av begeistring over alle disse avmålte kurvene man finner i dette karosseriet – men designerne har i hvert fall vist at de klarer å gjøre noe som er annerledes.
Ingeniørene har ikke hatt like store frihet til å skape nytt. Men de har da i hvert fall lagt to turboladere på den velkjente V12-motoren (bygget i Köln) og endt opp med 800 hk.
Hvordan man overfører disse til underlaget sies det ikke noe om, bortsett fra at det legges vekt på bilens mange justerbare aerodynamiske hjelpemidler som skal holde den plantet til veibanen. Og få bilen til å se enda mer dramatisk ut.
La det også være nevnt at du har kunnet kjøre Aston Martin i Gran Turismo før: Allerede i første utgaven var DB7 og Volante på plass, og i 2011 kom One-77.