-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
One-77 på to hjul
Det er klart at når det skal lages en tråsykkel i sporet etter Aston Martin One-77, må den bli verdens råeste. Det lover i hvert fall produsenten.
I dette tilfelle heter ikke produsenten Aston Martin, men bf1systems.
Men vi får tidlig beskjed om at her er også AM med i bildet, for eksempel når det gjelder de syv tilgjengelige fargene (AM-kulører), når det gjelder håndsydd sete og holker og når det gjelder håndverk og materialbruk generelt.
Nå skal det med en gang tilstås at hos meg finner du ingen sykkelspesialist, jeg blir forholdsvis måpende når jeg fortelles at Seat Post vinkelen er 72 grader, at Bottom Bracket Drop er på 70 mm og at lengden på Chainstay er 400 mm.
Jeg er med andre ord ikke i stand til å vurdere produsentens påstand om Verdens mest avanserte tråsykkel, teknologisk sett.
Men med både hydrauliske og elektriske kabler på kryss og tvers og med en 7075 CNC-fabrikkert, erstattbar bakre «derailleur»-henger, er det klart jeg blir imponert.
Og når det fortelles at bare dekkene, lagrene og det elektriske girskiftet er hyllevare, blir jeg nesten stum av beundring. (Dekkene er forresten Tufo Hi-Composite Carbon Tubular 700C-22 mm.)
Hva jeg derimot blir virkelig imponert av, er en vekt på 7,4 kg – mindre enn min gamle trehjulssykkel tror jeg. Og av elektronikken.
Den har et display som omfatter så mye (riktignok i forskjellige vinduer) at jeg forstår nesten ikke hvordan offeret får tid til å sykle i det hele tatt.
Vi snakker om en 60-70 kanaler der det måles for eksempel momentet på venstre krank, eller krankens vinkelhastighet eller gjennomsnittlig krank-kadanse eller max krank kadanse.
Masse kraftmålinger, selvfølgelig, og akselerasjonskrefter i alle tre aksene (sikkert morsomt å hente opp igjen etter at du har tryna skikkelig), og selvfølgelig full GPS og hjerteslag via ANT+ måler. (Whatever).
Denne supermaskinen kan leveres i 5 forskjellige rammestørrelser og skal, akkurat som bilen, bare fremstilles i 77 eksemplarer.
Så snart du har plassert bestillingen blir du en del av hele produksjonsprosessen der du måles og veies og holdningen din sjekkes (eller no’) og du besøker fabrikken der du møter de som konstruerer og setter sammen den unike forlengelsen av din personlighet.
Og den – tror jeg – bør ha noen tegn på opprørskhet og en grad av anarkisme. For bf1systems gjør spesielt oppmerksom på at de bevisst har holdt seg unna UCI-regulations («for at vi skal kunne konsentrere oss om the riding experience»).
UCI er den internasjonale syklistunionen, som blant annet formulerer regelverket for konkurransesykler.
Med andre ord: Når du har anskaffet deg verdens råeste sykkel så kan du trygt si at, «nix, Birken ække no’ for oss, det dumme regelverket føkker opp hele greia» - så slipper du unna med all æren i massevis av behold