-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ekstremt leketøy
Du vil bli overrasket over hvor mange entusiaster du treffer på Nürburgring en vanlig hverdag. Aston Martin gir her de godt bemidlede en ny fristelse.
Mange drømmer om å bli racerførere, men de færreste får drømmen oppfylt. Men det fins en del mennesker som har penger nok til å leve ut fantasien, gjerne i godt voksen alder, og disse møter du mange av på Nordsløyfa - hver eneste dag.
Det er de mest bemidlede av disse Aston Martin prøver å lokke til seg med superbilen Vulcan. De antyder en pris i England på 1,8 millioner pund, hvilket med dagens kurs er godt over 20 millioner norske kroner.
Club racing
Og dette er ingen hverdagsbil – den er ikke laget for å kunne registreres, men for rent banebruk basert på Aston Martins mangeårige racingerfaring.
Den karbonfiberbaserte raceren har en 7,0-liters normalt aspirerende V12 som byr på over 800 hestekrefter.
Hva det betyr omsatt i ytelser får vi foreløpig ikke vite, men Aston Martin hevder at ytelse/vekt-forholdet overstiger det GTE-bilene som konkurrerer i sportsbil-VM (WEC) har. Og den får sikkerhetsutstyr, bur, belter etc., på nivå med disse.
Du skal forresten ha en god porsjon flaks for i det hele tatt å få sett en Aston Martin Vulcan i løpet av et langt liv. Den skal nemlig bare bygges i 24 eksemplarer.
Vi får håpe de fleste av dem kommer i aktivt bruk - slik de er tiltenkt. Skjønt faren er nok stor for at mange ender opp i en privat samling og aldri får asfalt under hjulene.
Full pakke
De som kjøper en Vulcan sikrer seg ikke bare en eksklusiv racerbil. De kjøper en pakke som inkluderer grundig opplæring på bane av racerførere som Le Mans-vinner Darren Turner.
På lukket bane får de kjøre flere av Aston Martins spesialmodeller, som V12 Vantage S og One-77 «gatebiler» samt en Vantage GT4 racerbil. De vil på denne måte tilegne seg avansert teknikk på bane før de får tilgang til sin eksklusive Vulcan.
-Vi kommer til å kjøre en serie eksklusive «trackdays» fra 2016 som vil gi våre kunder muligheten til å oppdage egne ferdigheter, og bilens potensial, på noen av verdens mest kjente racerbaner, sier David King, direktør for Aston Martins spesialprosjekter og motorsport.
De får også muligheten til å teste og utvikle sine kunnskaper i avanserte racing-simulatorer.
De 24 eksemplarene skreddersys etter kundens ønsker, og de kan nærmest velge fritt med hensyn til farger og materialer.