-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Choppa Aston
Hvis man tar med en ny og vellykket begrenset-opplag-superbil til California, er det vel naturlig at man kapper taket av den. Det gjorde i hvert fall Aston Martin.
Da vi presenterte det siste samarbeidet mellom Aston Martin og Zagato for ikke så lenge siden (Villa d’Este så vidt jeg husker), kalte jeg den den åttende i serien.
Godt jeg ikke var for bråkjekk – det tok ikke lang tid før flere av dere der ute kunne fortelle meg at det var den niende. Ikke at jeg nå husker hvilken jeg hadde hoppet over, men la oss forsøksvis antyde at den du skal møte her er den tiende Astonen fra Zagato.
Og så veldig oppsiktsvekkende er den kanskje ikke. Den er altså forrige ukes Vanquish Zagato – bare at nå heter den ikke Coupé lenger, men Volante.
Altså, Aston Martinsk for Roadster, eller Cabrio eller Open.
Og det er altså ved USAs Villa d’Este denne debuterer, på de enda tettere plenene på Pebble Beach.
Er det jeg som henger litt for tett i tradisjoner? Jeg syns på en måte at en åpen Zagato-Aston ikke stemmer helt. Det skal være double-bubble-taket, ellers er det liksom ikke noe vits i.
Videreført
Men dersom du syntes Coupéen var nydelig (og de hadde med en av dem også, for sammenligningens skyld – eller hvis det skulle bli regn), er denne minst akkurat like nydelig.
Det er de samme linjene hele veien, og det er opplagt at de to spesial-Vanquishene er utviklet side om side. Her er det ikke noen stygge kuttlinjer som er kommet i etterkant fordi man plutselig måtte ta hensyn til et tak som skulle vekk.
Det er de samme store karbon-flatene her som på den lukkede, og hekken er akkurat like lekkert flytende som på coupéen, selv om den har en annen form, med noe som ser ut som en annen diffuser runder det hele.
Tradisjonelt
Innvendig er det ganske tradisjonelt AM, selv om du har litt karbondekor med fiskebeinsmønster, og helt spesielle seter og litt bronse-aktig trim her og der, kjenner en trofast Aston kunde seg fort igjen.
Mekanisk er den også lik med den lukkede, med den samme V12 motoren med 592 hestekrefter – 27 mer enn utgangspunktet.
Sannsynligvis går den bra nok.
Men jeg er litt skeptisk til flommen av spesialer den siste tiden. Du har disse, og du har Red Bull nyheten, og i fjor var det omtrent like mye fyrverkeri.
Men den virkelige prøven heter jo DB11, og det store spørsmålet er om kundene slutter tett nok opp rundt den til at fabrikken snart kan begynne å tjene penger.
Akkurat det spørsmålet glemmes fort bort når man står der superbegeistret over enda en bil som bare skal bygges i 99 eksemplarer til en sprø pris.