-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aston Martin i begrenset opplag
Som om ikke en vanlig Vantage skulle være spennende nok, presenterer en ny avdeling under Aston Martin to spesialmodeller. Selvsagt i begrenset opplag.
Det var på årets Genève-utstilling at Aston Martin lanserte AMR, en ny avdeling tilsvarende AMG hos Mercedes og M hos BMW. som skal tilfredsstille de kundene som ønsker litt spesielle utgaver.
AMR skal være litt mer «down to earth» enn «Q by Aston Martin Advanced Operations» som leverer alt du måtte ønske av skreddersøm, så lenge kontoen din er fet nok.
Her blir det mer «serieproduksjon» om vi kan bruke et slikt begrep om biler som bygges i små serier, og hvor kunden kan påvirke en rekke detaljer.
Først ut er en serie med AMR-brandede Vantage. Totalt 300 stykker, 100 V12 og 200 V8. Tydelig inspirert av GTE-modellen som vant klassen i fjorårets WEC-mesterskap.
V8-utgaven har 430 hester mens V12-eren har 595, opp fra 565 i basisutgaven. Begge kombineres med sekvensiell girkasse, eller – om du insisterer – 6- eller 7-trinns manuell kasse.
Vantage AMR tilbys i fire fargekombinasjoner, Stratus White med oransje grafikk, Ultramarine Black med blå grafikk, Zaffre Blue med rød grafikk eller Scintilla Silver med grå detaljer.
I tillegg får du en «Halo Pack» som er direkte inspirert fra Aston Martins racingfarger – Stirling Green med lime-grønne detaljer. Samt en spesiallogo med Union Jack på kjøpet om du spør.
Hvert eksteriør har et matchende interiør, med kombinasjonen skinn / Alcantara på Vantage AMR Coupé, eller rent skinn om du velger en roadster – bilene leveres nemlig i begge karosseriformer.
Så kan du spe på med karbonfiberseter, du kan bytte ut elementer i eksteriøret og interiøret med karbondeler, du kan velge mellom forskjellige felger, og du kan bytte ut standard eksosanlegget med ett i titan – det sparer deg for 14 kg samtidig som det perfeksjonerer lydbilet.
Prisene på Vantage AMR-utgavene starter på like under 100.000 pund, før du begynner å krysse av for spesialutstyr, og så skal jo staten ha sitt hvis du vil ha bilen på norske skilter.
– Det begrensede antallet vil gjøre bilene til attraktive samleobjekter, men de kjører så bra at jeg er sikker på mange av de entusiastiske eierne vil bruke bilene, både på veien og på racebaner verden rundt, sier Aston-Martin-boss Dr. Andy Palmer
Vi får håpe han får rett – disse bilene fortjener å bli kjørt og ikke samle støv i private samlinger.
Her ser du norske priser og tekniske data på samtlige Aston Martin-modeller