-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Flere får kjøpe Lagonda
Da Aston Martin presenterte sin mest eksklusive modell, skulle den kun selges i Midtøsten. Nå får flere tilgang til luksusdoningen.
Avdukingen av Lagonda Taraf skjedde i Dubai i november, og meningen var at de 200 eksemplarene som skal bygges skulle være et eksklusivt tilbud til søkkrike arabere.
Men nå har den britiske luksusbilprodusenten endret planene, slik at flere får mulighet til å sikre seg et av de eksklusive eksemplarene.
Enkelte markeder i det kontinentale Europa kommer på Lagonda-kartet, og siden bilen nå også tilbys med høyreratt åpnes det for kunder i Storbritannia og Sør-Afrika også.
Aston Martin-sjef Dr. Andy Palmer sier han har jobbet for dette siden han startet i selskapet i fjor.
- Jeg vil tilby bilen til kunder verden rundt som har meldt sin interesse, og jeg er glad for at vi nå åpner for bestilling i nye markeder, sier Palmer. Han legger til at produksjonstaket på 200 biler fortsatt står fast.
Super eksklusiv
Lagonda Taraf er bygget på Aston Martins fleksible VH-arkitektur, og karosseriet består i stor grad av karbonfiber. Den blir håndbygget av spesialister i Gaydon i dedikerte produksjonslokaler hvor blant annet superbilen One-77 er lagd.
Motoren er en seksliters V12, men ellers er det sparsomt med tekniske detaljer.
Bilen skal tilbys gjennom Aston Martins VIP salgsprogram, der prisen forblir konfidensiell mellom selger og kjøper. En listepris er uansett lite interessant, siden man forventer at kundene vil skreddersy bilen i samarbeid med Aston Martins Q-avdeling.