-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Astra - på innsiden
Tre måneder før lanseringen lar Opel oss få titte inn i nye Astra. Dessuten får vi flere bilder av eksteriøret og forklarende videosnutter.
Den blir på mange måter en kompakt utgave av Insignia med hensyn til design og kvalitetsfølelse. At dette er en viktig modell for å få Opel tilbake i Europa-teten som bilprodusent, er det liten tvil om. Som vi har rapportert tidligere går Insignia som varmt hvetebrød, og nå er det den store golfklassen som skal utfordres.
LES VÅR FØRSTE OMTALE AV NY ASTRA
Mye tyder på at utseendet på Astra vil appellere til en bred kundegruppe. Når Opel i tillegg sper på med et påkostet interiør som både utseendemessig og følelsesmessig skal oppleves som høy kvalitet, bør de viktigste brikkene være lagt for suksess i denne klassen.
Som storebror
- Astra bringer det beste Opel kan tilby innen design til kompaktklassen, sier Mark Adams, visepresident for design hos GM Europe. - Vi har bygget en 5-dørs hatchback som er like vakker som den er sikker, komfortabel og praktisk.
Astra bærer Opels nye ansikt med en liten øvre grill som omkranser logoen og en stor grill under støtfangeren som forsterker det sportslige inntrykket. En myk silhuett binder sammen muskuløse linjer og ender i en sporty, elegant hekk.
Flytende linjer er også benyttet i interiøret, kombinert med gjennomtenkt materialvalg. Alle overflater er myke å berøre og alle knotter og innstillingsorganer føles akkurat som de skal, ifølge Opels egne utsagn. Dessuten er det gjennomførte løsninger med en rekke praktiske oppbevaringsrom.
Krydder og hav
Til Astra har Opel har tatt frem to nye farge/trim-kombinasjoner til interiøret – Spice Red og Ocean Red. Tema ”Wings and Blades”, først lansert på Insignia, benyttes i både eksteriør og interiør.
Det høres ut som Opel-designerne har gjort en grundig jobb før lansering av deres viktigste modell på høstens Frankfurt-utstilling. Og med en rekke nye konkurrenter fra Tyskland, Frankrike, Japan og Korea får vi håpe for Opels skyld at de har lykkes. Basert på bildene ser det i alle fall lovende ut.
Hvor bra nye Astra er i forhold til sine utfordrere, skal vi finne ut i god tid før norsk lansering som er planlagt helt på tampen av året.
SE ASTRA PÅ VIDEO:
- John Adams – designansvarlig