-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tekniske data
God sikkerhet
Tyskerne tok tidlig sikkerhet på alvor. I den store crash-sammenligningen til Auto Motor und Sport i 1993 var Golf best i kompaktklassen, med Astra og Escort like bak. Astra (med kollisjonspute) hadde lav risiko for skader på hode og overkropp, middels risiko for ben og føtter. Japanske, italienske og franske biler kom mye dårligere ut.
I svenske Folksams statistikk over virkelige kollisjoner ligger Astra 40 prosent bedre enn gjennomsnittet. Bare Corolla er like bra. I Euro NCAP-testen fikk Astra fire av fem stjerner.
Bortsett fra dørbjelker, beltestrammere og hodestøtter i baksetet, var sikkerhetsutstyret magert i starten. Kollisjonsputer og ABS-bremser kom etterhvert.
Astra 1991
Motor: 1,4/82 hk. Toppfart: 175 km/t. 0-100 km/t: 13,0 sek.
1,6/100 hk: 190 km/t. 11,0 sek.
2,0/115 hk: 195 km/t. 9,5 sek.
2,0/150 hk GSI: 217 km/t. 8,0 sek.
1,7 D/57 hk: 153 km/t. 18,5 sek.
1,7 TD/82 hk: 173 km/t. 13,5 sek.
Lengde/bredde/høyde: 405/169/138 cm. (Sedan: 424 cm, st.vogn: 428 cm).
Akselavstand: 252 cm.
Bagasjevolum: Kombi: 360-1200 liter, Sedan: 500 liter. St.vogn: 500-1630 liter.
Egenvekt: 990-110 kg.
Fra år til år
1991: Astra lanseres på høsten som 3- og 5-dørs kombi, 4-dørs sedan, 5-dørs stasjonsvogn og 2-dørs cabriolet. Motorer: Se under ÇAstra 1991È.
1993: 1,8 GSi med 125 hk: 204 km/t, 9,0 sek.
1994: Ansiktsløftning. Kollisjonspute for føreren. 1,8i med 115 hk. 200 km/t. 9,5 sek.
1995: Kollisjonsputer begge sider.
1996: ABS-bremser. 2,0 GSi, 136 hk. 207 km/t. 9,0 sek. Astra Special tynt utstyr: 1,4/60 hk, 160 km/t, 16,0 sek. 1,4/82 hk øker til 90 hk.