-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Potent Astra fra OPC
Vi skal snart prøvekjøre Astra GTC, men denne kommer vi neppe i nærheten da. I Geneve skal Opel debutere sin OPC-versjon, god for 240hk.
OPC står for Opel Performance Center, og de henter vanlige biler fra samlebåndet i Rüsselsheim for å lage sine heftige spesialversjoner. Denne er utstyrt med en 2,0-liters turbomotor som er blåst opp til å yte 240hk. Maks dreiemoment er 320Nm, noe som gir godt skyv ved lave turtall. En sekstrinns gearkasse leverer kreftene til forhjulene, og 0 til 100 går unna på under seks sekunder mens potensiell toppfart er i overkant av 240km/t.
Flere på gang
– Astra OPC er den første av flere sporty toppmodeller vi presenterer de kommende månedene, sier Hans Demans, adm. dir. hos Adam Opel AG. – Med OPC-modellene ønsker vi å demonstrere det høye dynamiske potensialet i Opels modeller.
Den 2-liters turbomotoren som normalt yter 200hk, har fått økte krefter gjennom optimalisering av innsugnings- og eksosmanifolden samt bruk av dyrere materialer i en del utsatte komponenter. Kreftene er matchet med Opels IDSPlus som sørger for best mulig dynamikk gjennom elektronisk styring av dempere og styring.
18-tommere med 225/45 R18 dekk er standard, men om ønskelig kan den også spesifiseres med 19-tommere og 235/35 R19, neppe særlig komfortabel på røft underlag. Internt ventilerte skiver er montert på alle hjul med calipere lakkert i OPC-blått og skiver i diameter 321mm foran og 278mm bak.
Viktige detaljer
Fronten karakteriseres av bredere og lavere luftinntak, grill med netting samt støtfanger med spoilerleppe og integrerte tåkelykter. Bak har Astra OPC en diskret spoiler over bakruta og en dyp bakfanger med nettingkledde luftehull og et trapesformet eksosrør i sentrum.
Recaro har levert sportsstolene som kan leveres i stoff/skinn eller rent skinn. En spesiell gearkule, instrumenter med sorte tall rammet inn av forkrommede lister og detaljer i rustfritt stål i dørene, er med på å fremheve sportsbilfølelsen. Alt med godt synlige OPC-logoer.
I begynnelsen av mars skal Astra OPC vises i Geneve, og før den tid skal vi formidle våre førsteinntrykk av Astra GTC som vi snart skal prøvekjøre i Malaga-traktene.