-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Astra GTC: Sportslig stæsj
Med sportchassis, spoilere og skjørt er dette en skikkelig lure- OPC.
Først publisert i Bil 6 - 2008.
Sportchassiset betyr at bilen er senket 15 mm. Fjæring og demping har fått et forholdsvis fast oppsett, godt hjulpet av 40-profil dekk. Det gavner med andre ord kjøreegenskapene, men går merkbart ut over komforten.
De brede dekkene gir noe tendenser til sporing på piggslitt asfalt. Styringen er presis, men ikke utpreget kontant. Alt i alt kvalifiserer utstyrsdetaljene til at bilen ser ut som en OPC-versjon – og det er da også satt på et merke på dørene, som lurer deg ved første øyekast. Det ser nemlig ut som det står OPC, men i virkeligheten står det OPC-line.
Motoren må ha turtall for å vise noe som helst ut over det middelmådig daffe. De 110 dieselhestene er i og for seg nok til å gi et snev av sportslige tendenser, men forutsetningen er altså at turtallet ligger godt over 2000.
En detalj som må nevnes er at dørene på Astra GTC er brede, mildt sagt. Hele 135 cm måler dørbladet, og i tillegg til problemer med å åpne dørene på trange P-plasser, betyr det i praksis at det er vanskelig å strekke seg bakover for å få tak i sikkerhetsbeltet.
Vår testbil har ekstrautstyr for hele 60.000 kroner. Den største posten utgjøres av radio/CD/DVD-anlegget med navigasjon. Det sportslige stæsjet koster 13.000 kroner i form av sportchassis-pakke og OPC-pakke med spoiler foran og bak, takspoiler og sideskjørt.
Dessuten er sikten bakover såvidt dårlig at det er en god investering å ta med parkeringssensor bak til 2500 kroner ekstra.
OPEL ASTRA GTC 1.7 CDTI COSMO:
Motor: 4-sylindret rekkemotor, 1686 ccm.
Effekt: 81 kW (110 hk) v/3800 o/min, 260 Nm v/2300 o/min.
LxBxH: 429 x 179 x 144 cm.
Akselavstand: 261,4 cm.
Egenvekt m/fører: 1365 kg.
Tillatt totalvekt: 1855 kg.
Dekk: 225/40 R18 T.
Bagasjerom: 340 liter (VDA).
Aks. 0–100 km/t: 11,6 sek.
Toppfart: 187 km/t.
Forbruk, blandet kjøring: 0,52 l/mil.
CO2-utslipp: 146 g/km.
Pris basis: kr 248.300.
Pris prøvekjørt: kr 308.700.