-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er neste generasjon Astra
Dagens modell har bare vært på markedet siden 2015. Likevel går Opel svanger med en helt ny Astra. Det har de flere grunner til.
Vår dyktige illustratør har manet frem en illustrasjon på hvordan han ser for seg neste generasjon Astra som på internspråket heter Astra L.
Legg merke til at den nye fronten vi nylig har møtt på en flunkende ny Mokka og en ansiktsløftet Crossland selvsagt er på plass også her.
Opel benytter bokstaver for å skille de ulike generasjonene fra hverandre. Forgjengeren i kompaktklassen, Kadett, brukte A-E, mens Astra startet med F og dagens modell er K (de har hoppet bukk over I, så fra den første Kadett til dagens Astra er det ti generasjoner.)
Nå kommer generasjonsskiftet for Astra tidligere enn det som er normalt – trolig vises bilen i løpet av 2021 og kommer i salg sent det året eller tidlig i 2022.
Årsaken er at dagens modell, som en av de siste i Opel-familien, bygges på en GM-plattform. Det er mye å spare på å flytte den over på PSA-gruppens EM2-plattform slik at nye Astra kan dele komponenter med sine moderne søsken under merkenavnene Citroën, DS og Peugeot.
Et annet viktig argument er at Astra skal bli ekte tysker igjen – dagens modell produseres i Polen mens den nye skal dele samlebånd med Insignia i Opel-bastionen Rüsselsheim.
Den nye plattformen betyr at neste Astra får tilgang til de samme drivlinjene som sine søsken, noe som innebærer så vel ladbare hybrider som rene elbiler i tillegg til konvensjonelle bensin- og dieselmotorer.
Foreløpig har PSA-gruppens elbiler hatt mindre batteripakker, og dermed kortere rekkevidde, sammenlignet med de som bygges på VW-gruppens MEB-plattform.
Det blir interessant å se om plattformen modifiseres eller om ingeniørene har andre kort i ermet slik at en ny Astra får rekkevidde på over 400 kilometer.