-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opel Astra GTC OPC
GTC innebærer 3-dørs kombikupé, mens OPC står for Opel Performance Center – det er den sportslige avdelingen som tilsvarer ST hos Ford.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Med utgangspunkt i toliters turbomotoren med 170 og 200 hester har de lirket ut hele 240 hester. Når alle hestene slippes løs går det unna, men turboeffekten kommer og går mer enn i Focus ST. Lyden er også bra, men ikke helt på høyde med konkurrentens.
Astra'en er noe mer understyrt enn Focus ST, men den stuper ikke så mye under harde nedbremsinger. Gearkassa er en smule langsteget, men har en god følelse. Med Sport-knappen inne strammes understell og styring noe, og gassresponsen blir kjappere.
Setene er skikkelig dype med solide sidevanger som holder deg fast, og også her dukker Lamborghini-felgene opp. Prikken over i'en, eller skal vi si under hekken, er det midtplasserte eksosrøret.
Motor: R4 turbo, 1998 ccm
Effekt: 240 hk v/5600 o/min, 320 Nm v/2400 o/min
0-100 km/t: 6,4 sek
Toppfart: 244 km/t
Vekt/effekt: 1380 kg/240 hk = 5,7
Rundetid: 1:18,7 sek
Pris: kr 441.250,-
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider