-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Astra blir bløt på toppen
Spionbilder av neste generasjon Astra cabriolet viser at den får kalesje - ikke ståltak som dagens modell. Dermed følger den i fotsporene til sin antatt argeste konkurrent.
Da Volkswagen nylig presenterte sin Golf Cabriolet, valgte de å utstyre den med kalesje i stedet for automatisk hardtop. Nå kan vi avsløre at Opel velger samme strategi når de skal erstatte Astra CC med en ny modell.
LES: Vår prøvekjøring av Golf Cabriolet
Fordelen med hardt tak er selvsagt at det er mer værbestandig og det kan gi inntrykk av bedre sikkerhet for de ombordværende. Det kan også påvirke støynivået i positiv retning.
Ulempene er at slike takkonstruksjoner opptar en vesentlig del av bagasjerommet samtidig som designerne får mindre spillerom, som for eksempel at de tvinges til å lage en høy rumpe og en frontrute som nærmer seg pannebrasken til sjåføren.
Dessuten er de harde takkonstruksjonene vesentlig dyrere enn en automatisk kalesje. Nå skal det også legges til at verken Opel eller Volkswagen har hatt særlig suksess med sine coupé-cabrioleter, Astra CC og Eos.
I England har Vauxhall sluppet en første skisse av neste generasjon Astra Coupé, en bil som med noen små kosmetiske avvik blir lik Opel-modellen. Her ser vi rammeløse vinduer og en innredning som gir plass til fire personer.
Trolig blir designen påvirket av den tøffe GTC-utgaven vi nylig har omtalt.
Nye Astra Cabriolet er trolig på plass innen sommeren 2012, og fra da av består familien av fire modellvarianter, 5-dørs kombi, 3-dørs coupé, stasjonsvogn og cabriolet.
Det eneste som da mangler er en sedan. Selv om kompakte sedaner er lite populære i Norge, er de meget populære i Sør- og Øst-Europa. Våre venner hos Carparazzi har manipulert et bilde av hvordan en fremtidig Astra sedan kan se ut.
TEST: Kompakte stasjonsvogner