Opel Astra GTC
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Opel Astra GTC
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Opel Astra TwinTop
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Opel Astra stasjonsvogn
Foto: Carparazzi©
Opel Astra stasjonsvogn
Foto: Carparazzi©
Opel Astra stasjonsvogn
Foto: Carparazzi©
Opel Astra stasjonsvogn
Foto: Carparazzi©
Opel Astra stasjonsvogn
Foto: Carparazzi©
Opel Astra GSI
Foto: Carparazzi©
Opel Astra GSI
Foto: Carparazzi©
Opel Astra GSI
Foto: Carparazzi©
Opel Astra GSI
Foto: Carparazzi©

Varianter over nytt tema

Nye Opel Astra er fersk på det norske markedet, men flere modellvarianter er på gang.

Publisert Sist oppdatert

Foreløpig leveres nye Astra kun som 5-dørs kombikupe, men det varer ikke lenge. Her er ferske spionbilder som avslører at både stasjonsvogn og sprekere utgaver er på trappene. Dessuten har ekspertene hos Carparazzi tatt en titt inn i krystallkula.

Mange venter på en ny Astra stasjonsvogn, og ferske bilder fra nordlige strøk viser at en slik modell nå er inne i siste del av testfasen. Testteamet har ikke brydd seg om å maskere mer enn høyst nødvendig, og det dreier seg selvsagt primært om området fra C-stolpen og bakover.

SJEKK: Vår lanseringskalender forteller når bilene kommer til Norge

Dynamisk

Formene til den kompakte stasjonsvogna ser ut til å bli dynamiske og vellykkede. Fronten blir så godt som identisk med den vi kjenner fra en 5-dørs Astra, og når det gjelder bakluka ser vi at Opel ikke har gått like drastisk til verks som tilfellet er med Insignia.

SE MER: Årets stasjonsvogn?

På Astra holder bakluka seg innefor de ”vanlige” rammene, og bretter seg ikke rundt hjørnene slik tilfellet er med storebror. Det betyr også delte baklykter, hvor den ene delen sitter på bakluka mens resten sitter på selve karosseriet.

Astra stasjonsvogn er ventet til Norge helt på tampen av året, og det betyr sannsynligvis internasjonal lansering på Paris-utstillingen i september.

Sprekere

Vi har også spionbilder som beviser at en sprekere GSI-utgave av Astra er under utvikling. Vi ser her aerodynamiske detaljer som en størfanger med større luftinntak, sideskjørt og LED kjørelys.

Bak ser vi to eksosrør, og bilen har mindre bakkeklaring enn en standard 5-dørs Astra.

Nye Astra GSI klarer neppe helt å matche ytelsene til en Golf GTI, men ifølge våre opplysninger skal en 2-liters motor med 190 hk gi en akselerasjonstid på drøye åtte sekunder og en potensiell toppfart på 230 km/t.

LES: Vår prøvekjøring av Golf GTI

Visjoner

Noe lenger frem i tid vil det også kommer en sporty tredørs utgave av Astra GTC, samt en TwinTop. Illustratørene hos Carparazzi har laget datamanipulsasjoner på hvordan disse variantene kan se ut når de en gang realiseres.

Powered by Labrador CMS