-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hittil heftigste Astra
Opel har i dag sluppet de første bildene av en ny Astra OPC. Heftig utseende og potente ytelser!
Hva sier du til 280 hk, et dreiemoment på 400 Nm og en toppfart på 250 km/t? Det er kombinasjonen Astra OPC byr på når den kommer på markedet sommeren 2013. Aldri tidligere har en Astra hatt så heftige ytelser.
Utgangspunktet er Astra GTC, den elegante 3-dørs coupéen som ble lansert på Frankfurt-utstillingen i september, og som vi skal prøvekjøre om noen uker.
LES OGSÅ: Gult er kult
Opel Performance Center (OPC) har fintunet bilen på Nordsløyfa under oppsyn av den rutinerte racerføreren, Joachim ”Smoking Jo” Winkelhock. De har bygget en gatebil med egenskaper som er tilnærmet de man trenger på en racerbane, uten å bli for ekstreme.
Avansert chassis
En viktig faktor i oppsettet er Astras GTCs avanserte fremre hjulopphengning med betegnelse HiPerStrut. I tillegg er den utstyrt med Opels FlexRide chassiskontroll som lar føreren påvirke støtdempere, styring og gassrespons ved hjelp av knapper på dashbordet.
OPC-versjonen går imidlertid enda et steg videre – den er utstyrt med en differensialbrems på forakselen – noe som gir økt stabilitet og bedre kjøreegenskaper, spesielt på vått og glatt føre.
- Vi har satt sammen en fantastisk pakke som vil overbevise selv de mest erfarne sjåfører, ikke bare på Nordsløyfa, men også på landevei, forklarer Winkelhock.
Et avansert bremsesystem fra Brembo sørget for kraftig og stabil oppbremsing, selv i de mest krevende øyeblikk.
Sporty
Astra OPC har en rekke detaljer i eksteriøret som skiller den fra sine mer moderate søsken. Den er senket og utstyrt med støtfangere som reduserer den visuelle bakkeklaringen. I tillegg har den sideskjørt, en aerodynamisk takspoiler og to store eksosrør med kantet utforming.
Interiøret er også påkostet med sportsseter, sportsratt med flat underside og spesielle instrumenter.
Opel Performance Center (OPC) har hatt ansvar for Opels sprekeste modeller siden 1999 og er dermed en viktig faktor for å få has på Opels stempel som tradisjonell og sidrumpet – noe som er helt ufortjent sett i forhold til dagens modeller.
Andre modeller i OPC-familen er Corsa OPC med inntil 210 hk samt Insignia OPC som leveres som sedan, kombikupe og stasjonsvogn – alle med en 2,8-liters V6 turbomotor god for 325 hk og en toppfart på inntil 270 km/t.
LES: Vår prøvekjøring av Insignia Tourer OPC
PS!
Siden det foreløpig er sparsomt med bilder på GMs pressesider, er flere av bildene i galleriet av en Vauxhall VXR. Det er neppe stort annet enn logoer som skiller de to modellene.