-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi trosser konjunkturene
Audi økte omsetningen i første halvår med 16 prosent, og også fortjenesten økte: med 13,2 prosent. Men driftsmarginen på 11,6 prosent ville kunne synke fremover, advarte produsenten.
Også Audi merker prispress og dårlige markedsforhold mange steder. «Vi kan ikke bare trekke oss ut av de vanskelige markedene», sa Audis finanssjef Axel Strotbek da han igjen kunne vise tall som klart forteller hvem det er som sørger for penger i VW-konsernet.
Og selv med vanskelige forhold i for eksempel Sør-Europa, bekreftet han de opprinnelige planene som blant annet sier 1,4 millioner biler. Første halvår viser at de er på sporet: 12,3 prosent økning av volumet til 733.237 biler.
I fjor tjente de 5,35 milliarder euro på driften – det er også et tall man regner med å overstige «så sant de økonomiske betingelsene ikke forverres». Men med i de økonomiske betingelsene ligger også det faktum at på valuta tjente Audi mellom 300 og 400 euro i første halvår.
Det som også dukket opp i halvårsrapporten var prisen for Ducati. Tyskerne overtok denne motorsykkeljuvelen i april, da var det ingen som ante hva den hadde kostet. Men mange gjettet på rundt 850-860 millioner euro. 747 millioner står den nå oppført med.
At Audi er det amerikanerne kaller en Cash Cow, kan det ikke være tvil om. Av VW-Gruppens 14,86 milliarder euro i kontanter er 13,38 – 90 prosent, melket fra Audi.