-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
TT tar til racingbanen
Audi starter egen racingserie for TT, og skal bruke serien som kvalifikasjonsserie for større motorsportsgrener.
Kanskje er det for å endelig bevise at TT fungerer som sportsbil, kanskje for å bli kvitt posørstempelet særlig første generasjon har slitt med (se filmen About A Boy, med Hugh Grant som TT-eier).
Eller kanskje er det bare fordi de kan.
Uansett årsak; Audi lanserer nå Audi Sport TT Cup – en racingserie kun for Audi TT. Alle bilene skal holdes og driftes av quattro GmBH, som også vil klargjøre alle bilene før løp. 24 biler skal delta – 18 av de får faste førere, mens de seks siste skifter mellom gjesteførere i løpet av sesongen.
- Audi konsentrerte seg kun om toppnivåracing lenge, sier Wolfgang Ulrich, sjef for Audi Motorsport.
- Med TT Cup kan vi nå tilby muligheten for å starte racingen i en Audi, sier han.
Den nye serien kan bli en inngangsbillett til større racingklasser for de førerne som gjør det bra. Føreren som vinner TT Cup vil nemlig få fabrikkstøtte fra Audi i GT3-klassen, hvor de har hatt Audi R8 LMS-biler i flere år.
Lav vekt og overboost
De som får lov å kjøre i TT Cup må først gjennom en utvelgelsesprosess. Når de først har fått sjansen vil de få veiledning av Marcus Winkelhock – tidligere DTM-sjåfør og vinner av årets 24-timersløp på Nürburgring og Spa.
TT Cup blir også linket opp mot DTM; TT-serien skal nemlig følge DTM-sesongen fra og med neste år.
Bilene som skal kjøres har blitt strippet, og veier kun 1.125 kilo. Under panseret sitter en 2-liter med 310 hestekrefter – 340 med rattknapp-aktivert overboost-funksjon for forbikjøringer – koblet til en sekstrinns S Tronic dobbelclutch-girkasse. På forakselen sitter det en aktiv differensial, som kan styres elektronisk fra førersetet.
Motor og girkasse er i følge Audi nærmest uforandret fra produksjonsmodellen; Audi TTS.
- Med TT Cup tilbyr vi en attraktiv racerbil både for begynnere og de som vil skifte fra andre racingserier, sier Heinz Hollerweger, direktør for quattro GmBH.