-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Overskuddsfenomenene
Audi TT, Peugeot RCZ og VW Scirocco burde ganske sikkert være biler som var på svartelista til miljøorganisasjonene. Dette er ikke biler du kjøper fordi du trenger dem, men fordi de gir deg lyst til å kjøre bil.
Først publisert i Bil nr 1-2011.
To skikkelige forseter og noen ganske ubrukelige bakseter, særlig om vi snakker om Peugeot og Audi.
Form har fått lov å dominere over funksjon, med litt varierende suksess.
Under testen er det likevel morsomt å legge merke til oppmerksomheten, som selv den mest anonyme, Scirocco, tiltrekker seg når den kommer rullende gjennom Hamar-gater som har fått årets første melislag.
Det vrimler ikke akkurat av sportslige firesetere, i hvert fall ikke i kompaktklassen. Derfor var det helt naturlig å la Peugeot RCZ prøve seg mot to av de etablerte.
Prisbildet i en slik klasse blir naturlig nok litt uoversiktlig. Her er det nemlig en uendelig mengde av motor- og utstyrsalternativer.
Fellestrekkene for våre tre testbiler, utover det at de er små kompakte fireseters biler med ulik grad av coupelinje, er forhjulstrekk, bensinmotor og at de nok appellerer både til menn og kvinner.
LES VIDERE:
- Audi TT
- Peugeot RCZ
- Volkswagen Scirocco
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Audi TT
- Testvurdering og poeng Peugeot RCZ
- Testvurdering og poeng Volkswagen Scirocco