-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stor lettvekter
Når Audi lanserer andre generasjon Q7, har de foretatt en gigantisk slankeoperasjon. Og den får en spennende alternativ drivlinje.
Den er hele 325 kg lettere enn dagens modell, og en ny Q7 med 3.0 TDI-motor veier inn på 1995 kg hvilket er en bra matchvekt i dette segmentet.
Bilen er litt mindre enn forgjengeren, 37 mm kortere og 15 mm smalere, men de innvendige målene som påvirker komfort er likevel rausere.
V6 x 2
På motorsiden tilbys en 3.0 TDI med 272 hk for de som foretrekker diesel, mens bensinfraksjonen kan velge en 3.0 TFSI med 333 hestekrefter. Null til hundre går unna på henholdsvis 6,1 og 6,3 sekunder.
Snittforbruket for dieselmotoren er på bare 0,57 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 149 gram per kilometer. Det er eksepsjonelt for en så stor bil med så mye krefter.
Plug-in
En helt ny drivlinje lanseres i Q7 e-tron quattro som er første diesel plug-in hybrid fra Audi. Diesel- og el-motoren gir en samlet effekt på 373 hk og et dreiemoment på hele 700 Nm.
Etter EU-syklusen er snittforbruket 0,17 l/mil som tilsvarer CO2-utslipp på 50 g/km. Et fulladet batteri skal i teorien gi en elektrisk rekkevidde på 56 kilometer.