-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi Q8 i snøen
Like før jul slapp Audi de første skisser av en stor SUV som skal debutere i Detroit. Her er den ekte varen.
Først kom BMW, så fulgte Mercedes, og nå står Audi for tur. De vil alle tre slåss i et marked få trodde eksisterte før BMW lanserte sin første X6 for snart ti år siden: Store SUV-er med coupé-aktig taklinje og sportslige egenskaper.
BMW har allerede X6 og X4 på programmet, og de har gjennom konseptet som ble vist i Paris sist høst signalisert at en X2 er på trappene. Trolig kommer den på markedet først i 2018.
Mercedes er ikke dårligere. Riktignok fikk BMW noen års forsprang, men nå får du både GLE og GLC i coupé-form.
Starter på toppen
Som sine erkerivaler begynner også Audi på øverste nivå. Vi har fått et par skisser av Q8 Concept som er en «nær produksjonsklar» bil og skal vises i Detroit neste uke. Men det går trolig enda et år før den når frem til salgslokalene.
Hos BMW og Mercedes er dette biler som koster mellom en og to millioner kroner, og toppmodellene fra BMW M og Mercedes-AMG oser av muskler, vi snakker i begge tilfeller rundt nærmere 600 hestekrefter.
Hybrid?
Om Audi vil være med på den galoppen må de ta noen grep, for toppmodellen SQ7 henter «bare» ut 435 hk fra sin 4-liters V8. Men de finner nok en løsning på det innen Q8 skal på markedet om et års tid.
Eller kanskje velger de å utstyre toppmodellen med hybrid drivlinje? Innen et år har de sikkert klar en kombinasjon som kan gi en samlet effekt på over 500 hester i kombinasjon med firehjulsdrift.
Vi beklager dårlig bildekvalitet, men så vidt vi vet er dette de første bildene av en nærmest produksjonsklar Q8.