-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En rimeligere e-tron
Audi lanserer nå en rimeligere utgave av e-tron. Prisen er foreløpig ikke klar, men om du aksepterer kortere rekkevidde og litt mindre effekt kan det være mye penger å spare.
Så langt er det registrert 2708 Audi e-tron 55 quattro på norske skilter, noe som gjør den til Norges femte mest solgte elbil, og den klart mest solgte blant SUV-ene.
Foran seg på statistikken har den kun mer folkelige modeller som Tesla Model 3, VW e-Golf, Nissan Leaf og BMW i3 mens Jaguar I-Pace er grundig passert i løpet av sommeren.
I årets siste kvartal starter salget av en ny utgave med betegnelse e-tron 50 quattro. Bilen er i utgangspunktet den samme som dagens modell, men den får kortere rekkevidde og mindre effekt.
Audi e-tron 50 har en batteripakke på 71 kWt (mot 95 kWt i dagens modell). Det skal ifølge Audi gi en rekkevidde på minst 300 kilometer (ned fra 408 km).
Som 55-modellen har den en motor på hver aksel, med en samlet effekt på 230 kW (265 kW) tilsvarende 312 hestekrefter og et dreiemoment på 540 Newtonmeter (561 Nm). Med andre ord krefter nok for de fleste.
Les vår prøvekjøring av Audi e-tron 55 quattro
Audi sier det primært er den bakre motoren som er i funksjon til vanlig, men at den fremre trer til umiddelbart ved behov.
Akselerasjonen fra null til hundre kan gjøres unna på 7,0 sekunder (5,7 sek.) og toppfarten er elektronisk begrenset til 190 km/t.
Audi e-tron 50 quattro er klar for hurtiglading med inntil 120 kW (150 kW) – noe som gjør at batteriene fylles til 80 prosent på rundt en halv time på en hurtigladestasjon.
I Tyskland får e-tron 50 en prislapp på under 70.000 euro mens 55-modellen koster 80.900. I Norge starter prisene for e-tron 55 på 663.180 kroner, så det er lov å håpe at nykommeren kan få en startpris på rundt 550.000 kroner.