-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her kan det skje viktige endringer
Her er en av Norges mest kjøpte biler de siste årene under testing i ny utgave.
Da e-tron ble vist i 2018 vekket den enorm interesse i Norge. Mange vurderte den opp mot Jaguar I-Pace og Mercedes EQC, og svært mange ramlet ned på Audi.
Ifølge OFV ble det allerede i 2019 registrert 5377 nye e-tron på norske skilter, og etter hvert som leveringssituasjonen bedret seg skulle det bli enda bedre – i 2020 var e-tron Norges mest solgte bilmodell, uansett type og drivlinje, med hele 9184 registreringer.
På tross av økt konkurranse og mange nye modeller på markedet har interessen for e-tron holdt seg på et høyt nivå.
Om vi summerer de totale registreringstallene fra 2018 frem til i dag er Audi e-tron Norges nest mest solgte modell med 19.824 biler – kun slått av Tesla Model 3 som er oppe i 33.748. Bak e-tron følger storselgere som RAV4, Leaf og e-Golf.
Nå er det snart klart for en oppdatering, noe våre ferske spionbilder fra testing i vinterklima bekrefter.
Det innebærer kosmetiske endringer og nye lykter foran og bak, og selv om vi ikke har bilder av interiøret vet vi det vil skje oppgraderinger her også. Vi blir ikke overrasket om de separate skjermene for instrumenter og infotainment smelter sammen til én enhet.
Det mest interessante er imidlertid endringene som skjer under skallet, og her kan det blir drastiske endringer. Nye og mer effektive batteripakker og motorer, samt ny elektronikk kan gi vesentlig mer rekkevidde enn dagens 400 kilometer.
Audi var blant de første etablerte produsenter til å lansere en reell Tesla-utfordrer, men for å komme raskt på banen benyttet de en modifisert utgave av en plattform som opprinnelige var utviklet for biler med forbrenningsmotor. Det medførte noen kompromisser.
På sikt skal e-tron erstattes av en helt ny modell med betegnelse Q8 e-tron, og som du skjønner av betegnelsen blir det en noe større modell som også skal erstatte dagens Q8. Men denne skal først settes i produksjon fra 2026, så e-tron skal leve noen år til.
Andre elbiler fra Audi de kommende årene blir Q6 e-tron, A6 e-tron og produksjonsutgave av Grandsphere Concept som på sikt vil erstatte A8.
Audi utvikler også en ny spesialmodell for Kina – en strukket versjon av Q4 e-tron med betegnelse Q5 e-tron. Du finner bilder av denne også i galleriet under saken.