-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi SQ8 med V8 diesel, 435 hk og 900 Nm
Dieselmotoren er på ingen måte død. Sent i sommer kommer kupe-SUV-en SQ8 med Europas kraftigste V8 dieselmotor.
Endelig er V8 dieselmotoren fra Audi SQ7 på plass i Q8 som med den store motoren heter SQ8. Som Europas kraftigste personbildieselmotor yter V8-eren med biturbo i kombinasjon med elektrisk kompressor 435 hk og hele 900 Nm i moment tilgjengelig fra 1250 o/min.
Dermed akselererer SUV-kupeen nesten som en sportsbil: 0 - 100 km/t går unnagjort 4,8 sekunder samtidig som toppfarten strupes elektronisk på 250 km/t. Kreftene fordeles gjennom en åttetrinns tiptronic-girkasse, og plantes i bakken med permanent quattro firehjulsdriftFor å optimalisere både komfort og fremkommelighet har SQ8 selvfølgelig luftfjæring, men med hele 90 mm justeringsmulighet fra bunn til topp for å bedre framkommeligheten på dårlige hytteveier.Firehjulsstyring er tilgjengelig som et alternativ til den progressive standardstyringen. I lave hastigheter styrer bakhjulene i motsatt retning av forhjulene for bedre kjøreegenskaper og økt håndterbarhet.