-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audis tanker om den mobile fremtiden
Audis framtid knagges ikke bare på elektriske drivlinjer. Snart skal bilene også være dør til dør selvkjørende.
Drømmer du om en fremtid i biler uten ratt og pedaler, så se nærmere på konseptet Audi Aicon.
En ting er bilens størrelse hvor det oser kraft av hver av de 540 centimeterne den måler fra front til hekk, med bokstavkodene Al peker mot Audis bruk av elektronikk for å frigjøre «sjåførens» tid under kjøringen, eller skal vi heller si under transporten fordi ratt og pedaler mangler.
I motsetning til i selvkjørende minibusser, snakker Audi om dør-til-dør transport med komfort som første klasse på langdistansefly. Naturligvis har kjøretøyet alle oppkoblingsmuligheter slik at den kan fungere som et fullverdig kontor i det ene øyeblikket for så å endres til fullverdig underholdningskabin i neste.
Selv om Aicon bare er en 2+2 seter, er den like fullt betydelig større enn det nylig lanserte flaggskipet Audi A8. Selvfølgelig foregår alt helelektrisk med kjøretøyrekkevidde inntil 800 kilometer.
At fire motorer trekker ett hjul hver skulle være unødvendig å utdype nærmere. Framdrift styrt av sensorer, kunstig intelligens og kommunikasjon med andre kjøretøyer på veien, bringer de om bord trygt til bestemmelsesstedet. Naturligvis er Audi Aicon forbi stadiet hvor biler faktisk kan innblandes i trafikkulykker.
At dette mer er drømmer hos Audis designere og utviklere kommer fram i beskrivelsen av bilen: «I Aicon avsløres at dette er en kjøretøy fra en annen verden, en bil for fremtiden».
Selv om elementer av teknologien som eksempelvis den elektriske drivlinjen allerede er tilgjengelig, snakker Audi her om en selvkjøringsframtid i et transportmiddel det er vanskelig å se for seg innenfor privat konsum fordi den opptar for mye plass og bruker for mye av fellesskapets ressurser.
Audi oppgir samlet motoreffekt til 353 hk og 550 Nm i moment. At den digre bilen ikke fores med mer effekt henger sammen med at rekkeviddekravet – bilen kjører fra 700 til 800 kilometer på hver opplading – veier tyngre enn superrask akselerasjon.
Mer enn å være til nytte, understreker bilens 26 tommer store hjul behovet for å polere eierens selvbilde.
Til slutt: batteripakken lades til 80 prosent kapasitet på mindre enn 30 minutter på superhurtiglader.