-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Quattro kommer tilbake
De første skissene tyder på at Audi når tar Ur-Quattro-på-nytt på ramme alvor. Vi skal møte den i Frankfurt.
Disse skissene kommer rett fra Audis designavdeling og er helt åpenbart konsepttegninger som er ment å bringe tankene tilbake til den opprinnelige korte Quattro Coupé fra 33 år tilbake.
Gammel ide
De har vært inne på tanken før. I Paris, 2010, viste de en Quattro Concept som nesten var en retro-design med klare hentydninger til vidunderet fra 1980.
Jeg husker ikke helt hva jeg var mest begeistret for da, e-tron Spyder eller Quattro konseptet, men jeg har en følelse av at det var muskelmodellen som engasjerte mest.
Og nå ser det altså ut til at de utvikler det tankesettet, men mindre ekstremt enn i 2010. For da var nostalgi-konseptet bygget på en forkortet utgave av MLB-plattformen – fra skissene går det ganske klart frem at denne nye øker både i lengde og i interiøre mål.
Faktisk kan man tro at det hele er basert på firehjulsdriftutgaven av femmeren, og vil by på fire plasser.
Snodig bjelke
I hvert fall finnes det en skisse av baksetene i dette utvalget, men bak setene dukker det opp noe som ser ut som en tverrgående forsterkningsbjelke i et kunststoff. Vi kan bare gjette. Bevegelig spoiler? Genialt feste til tråsykler eller jet-ski? Aner ikke. Og hvorfor er den hul?
Nå ser vi noen design-trekk fra 2010-utgaven. Hjulbuene for eksempel, men spesielt den dominerende C-stolpen som ser ut som den kunne bære hele taket.
Men heldigvis er frontalbehandlingen meget bedre. Vekk med det stygge kjempegapet og vekk med det brede luftinntaket oppe på panseret.
I stedet har vi en velformet grill som er omgitt av smale katteøyne og skikkelige luftinntak på begge sider, lavt nede, i front. De blir også svært markerte når vi ser bilen i profil.
Kraftpakke
Audi har et godt utvalg motorer, her henter de sannsynligvis en på øverste hylle. Den nye twin turbo fireliters V8-maskinen som i dagens installasjoner yter rundt 550 hk.
Det tallet er sikkert bare starten på hva som finnes dypt der nede – regn trygt med minst 600 hester, dersom denne skal kunne forsvare en prislapp på 125.000 euro og oppover.
Men med Audis tendens i retning av hybrid kan vi nok også se for oss litt elektrisitet mellom bensinmotoren og den elektroniske automatkassa.
150 ekstra hester herfra, og du har plutselig en bil med 750 hester og langt over 1000 Nm. Og dersom Audi er ordentlig flinke med sin aluminium og sin kullfiberveving, kan vi kanskje regne med såpass lavt som 1300 kg?
Det kan bli en morsom familiefest når denne skal møte fetterne fra Porsche og Lamborghini.