-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Muskel-SUV-er i fleng
Selv om alle produsenter virker å være fokusert på elbil for tiden, er det langt fra slutt for bensingulpende muskelbiler. I Los Angeles og Guangzhou står opp til flere av dem.
Vi har allerede omtalt Aston Martin DBX og Maybach GLS, men i tillegg viste både Audi og Mercedes flere alternativer for de som er mer opptatt av ytelser enn av miljøet.
Audi topper SUV-familien med RS Q8, og i motsetning til dieseldrevne SQ8 har RS-versjonen bensinmotor. Den varter opp med 600 hestekrefter og et dreiemoment på 800 Newtonmeter. 3,8 sekunder til hundre er kanskje raskt nok? Og toppfart på 250 likeså, vil jeg anta.
Selvsagt er bilen lastet med teknologi og utstyr, elektroniske hjelpemidler samt avansert quattro og luftfjæring. Mild hybrid medvirker til å holde forbruket på et anstendig nivå, musklene tatt i betraktning.
Mercedes-Maybach GLS har vi omtalt som en ny utfordrer til Bentayga og Cullinan, på øverste nivå med hensyn til komfort og luksus, samtidig som den har muskler nok.
Men også AMG har sitt alternativ basert på den store SUV-en for dem som trenger plassen, men samtidig ønsker en bil som er så sportslig som mulig.
I motsetning til Maybach, som tilbyr maksimalt fem seter, får du AMG-utgaven med inntil sju seter. Den 4-liters bi-turbo V8-eren har 612 hester og en integrert EQ Boost starter-alternator med 22 ekstra hester.
Dersom du klarer deg med litt mindre plass kan Mercedes-AMG GLE 63 være et alternativ. Fra samme motor hentes det ut 571 hk, men du får den også i en S-versjon med 612 hk. Også disse leveres med EQ Boost fra et 48-volts elektrisk system.