-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Design og teknologi
Her får du en god indikasjon på hvordan Audi e-tron quattro vil se ut, samt hvor effektivt den tar vare på energi som normalt går til spille.
Basert på bildene og datamanipulasjonene vi har vist til nå, har flere av dere kommentert at Audi første elbil ser kjedelig ut, og at den ikke skiller seg nevneverdig ut fra øvrige Audi-modeller.
Les flere detaljer om e-tron quattro her
Og det er nettopp hensikten til Audi, å lage en bil som ser normal ut. For hvorfor skal en elbil nødvendigvis stikke seg ut på designfronten slik Tesla og flere andre elbil- og hybridprodusenter har sørget for?
Her får du ferske datamanipulasjoner som trolig ligger nær opptil designen på produksjonsutgaven, og heller ikke disse byr på noen store overraskelser. Bilen ser rett og slett ut som en alminnelig Audi SUV.
Innendørs skiller den seg ut med tre store skjermer, hvor du finner det meste av informasjon, inklusiv virtuell cockpit som erstatning for konvensjonelle instrumenter.
Som vi har fortalt tidligere er utvendige speilhus erstattet med små videokameraer i markeder der dette er tillatt. På datamanipulasjonene er bilen utstyrt med konvensjonelle speil, mens Pikes Peak-utgavene har kameraer. Vi får se hva norske myndigheter sier.
Nå har de første journalister fått sitte på med Audis ingeniører. Prøvekjøringen skjedde i Colorado Springs, nærmere bestemt i området rundt Pikes Peak der det berømte bakkeløpet kjøres hver sommer.
Men i stedet for å kjøre opp Pikes Peak, kjørte Audi-kortesjen den omvendte veien, altså ned bakken. Hensikten var å demonstrere hvor effektivt e-tron tar vare på energien som i vanlige biler går til spille når man ruller ned en bakke eller bremser.
Ifølge Audi gir hver kilometer nedoverbakke én ekstra kilometer rekkevidde.
Fra den 4302 meter høye toppen snirkler veien seg nedover og nedover gjennom 31 kilometer, med en høydeforskjell på hele 1900 meter. I bunnen av bakken er rekkevidden økt med omtrent tilsvarende avstand som den tilbakelagte.
Sjåføren kan velge mellom tre nivåer på regenerering under retardasjon, via hendlene på rattet.
Ved det laveste nivået ruller bilen tilnærmet fritt, uten motstand, mens det på nivå tre nærmest blir unødvendig å bruke bremsepedalen i det hele tatt, annet enn ved full stopp.
Bilen bremser ved denne innstilingen automatisk så snart man slipper gasspedalen. Det tilsvarer effekten flere omtaler som kjøring med én pedal.
Audi oppgir at e-tron quattro har en rekkevidde på rundt 400 kilometer etter den nye WLTP-standarden, de to elmotorene har en samlet effekt på 360 hestekrefter og et dreiemoment på 561 Newtonmeter over hele registeret.
Ved behov kan du løfte dette med en boost-funksjon (som er aktiv i maks åtte sekunder) til 408 hk / 664 Nm. Da sprinter du til hundre på mindre enn seks sekunder.